2008. január. 15. 14:10 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. január. 16. 13:54 Gazdaság

Emelkedő közönségaránnyal dicsekszik az RTL Klub

Miközben az országos sugárzású tévécsatornák közönségét egyre inkább elcsábítják a szaporodó kábeladók, az RTL Klub az előző évben növelni tudta fő műsoridős nézettségét a 18-49-es, kereskedelmi szempontból releváns célcsoport körében – hangzott el a csatorna kedd délelőtti sajtótájékoztatóján.

Míg 1998-ban összesen 17 kábelcsatornát lehetett fogni hazánkban, addig ma már 57-et, s számuk továbbra is emelkedik. Az országos földi sugárzású csatornák, vagyis az MTV 1-es csatornája, a TV2 és az RTL Klub a 2000-ben közönségarány-csúcsot értek el a 18-49 év közötti, kereskedelmi szempontból különösen fontos célcsoport fő műsoridős tévézésén belül. Az akkori 85,3 százalékos arány azonban folyamatosan csökken, a három csatorna fő műsoridős programjai ma már csak a célközönség 67,7 százalékát kötik le. (A nézettségi mutatók alapján jócskán lemaradó köztelevíziónak persze nem is az a feladata, hogy csak a leginkább keresőképes 18-49-esekre koncentráljon.)

A kereskedelmi csatorna kutatási igazgatója, Németh Marika arra is emlékeztetett, hogy az országos sugárzású televíziók az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Olaszországban ugyancsak veszítenek a fiatalok körében szerzett nézettségükből. Magyarországon a kábelcsatornák szaporodásával a nagyobb műsorkínálatból válogató sokcsatornás háztartások, valamint a digitális vétellel rendelkező háztartások arány is nőtt, ebből a szempontból az RTL Klub különösen eredményes, hiszen nézettsége 2000 óta 4,4 százalékponttal esett, s 2006-ról 2007-re még hangyányit (34,4 százalékról 34,8-ra) növelni is tudta közönségarányát a már említett rétegen belül - közölte a csatorna.

zöldhasú
Hirdetés