Kína felfedezte magának a sört
Az egyik brit piackutató társaság tanulmánya szerint az üdítőitalok fogyasztásának növekedése szinte megállíthatatlannak tűnik, akárcsak a különféle vizeké. Az elkövetkező hat évben 18 százalékkal nőhet a kereskedelemben kapható különféle innivalók gyártása és eladása.
Amint az a november 14 és 16 között esedékes Brau Beviale nevű, italiparral foglalkozó nürnbergi vásár előzetes sajtótájékoztatóján elhangzott, Észak-Amerikában a legmagasabb a kereskedelemben kapható italok fogyasztása: fejenként és évente 600 liter, nem számítva a házi készítésű italokat és a csapvizet. Ez leginkább az üdítőitalok nagymérvű fogyasztásának tudható be.
Amerikában ez a piac szinte telített, ezért szerény mértékű növekedés várható a jövőben az üditőital-fogyasztás terén. Mindez nem fogja jelentősen befolyásolni az ottani gyártók hasznát, ugyanis ezeknek a világcégeknek a legtöbbje ásványvízféléket is kibocsát, márpedig ez utóbbi népszerűsége egyre nő.
A világ másik slágeritala a sör. A tíz vezető sörivó nemzet rangsorában a csehek a világelsők, évi és fejenkénti 159 literes sörfogyasztással, őket az írek, a németek, az osztrákok, a britek, az észtek, a belgák, a litvánok, a finnek és a dánok követik, ebben a sorrendben. Ám ha sörről van szó, a jövő országa Kína. Kínában az elmúlt években óriási mértékben nőtt a sörgyártás, csak tavaly 9,8 százalékkal emelkedtek a kínai söreladások és a piac korántsem telített.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.