2007. április. 26. 13:15 MTI Utolsó frissítés: 2007. április. 26. 13:15 Gazdaság

Évente 28,7 milliárd forintot költünk direkt marketingre

Éves szinten 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), ami tavaly több mint 276 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett - mondta Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója.

Bartók János egy szakmai konferencián elmondta, hogy a DM keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 300 millió címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi DM-cégek.

Gráber Miklós direkt-marketing ágazatvezető a Direktmarketing Szövetség ágazati kutatásáának adatait ismertetve kiemelte: Magyarországon a reklámcélú költések 18 százalékát fordítják DM-re, míg az Európai Unióban ez az arány 40 százalék. A direkt marketing eszközök közül még mindig a címzett és címzetlen közlemények forgalma a legjelentősebb, az ágazat 72 százalékát teszik ki.

Gráber Miklós szerint a szakemberek a címzett küldeményeket tartják a leghatékonyabbnak, ezek hatására 37 milliárd forint értékben vásároltak a megkeresettek, míg a hirdetők kétharmada által nemDM eszköznek tartott címzetlen küldemények hatására 220 milliárd forintot fordítottak a hirdetett termékekre.

Nemzetközi összehasonlításban a DM magyarországi részesedése átlag alattinak mondható: egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett DM küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák, míg az ilyen küldeményt kapók 52 százaléka már vásárolt is a megkeresés hatására.

A DM-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a DM hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

zöldhasú
Hirdetés