2007. március. 22. 12:56
HavariaPress
Utolsó frissítés: 2007. március. 22. 12:58
Gazdaság
Kétmilliós bírság a megtévesztő ásványvíz reklámért
Kétmillió forintos bírságot vetett ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a Veritas Gold márkanevű ásványvíz gyártójára, megtévesztő reklámok miatt.
Az AquariusAqua Kft. még 2006 májusában nyert el két csillagos minősítést egy nemzetközi megmérettetésen, ezután a gyártó a "Világ élén", "A legkiválóbb íz-díjas ásványvíz", illetve a "A legkiválóbb íz-díjas magyar ásványvíz" kifejezésekkel reklámozta a termékét - írja a HavariaPress.
A Versenyhivatal szerint ezek a kifejezések nem feleltek meg a valóságnak, illetve azokat a gyártó nem tudta igazolni. A kétmillliós bírság kiszabásánál ugyanakkor a Versenyhivatal több enyhítő körülményt is tekintetbe vett. A versenyhivatali indoklás szerint a Veritas Gold ásványvíz nem állhat a világ élén, hiszen a brüsszeli versenyen nem került a legjobb, három csillagos kategóriába. Ráadásul a versenyen csak 25 ásványvíz szerepelt, ami messze nem tekinthető a világ összes ásványvízének. Ezen túl a GVH szerint ahhoz, hogy egy ásványvíz a világ élvonalába tartozzék, valamennyi jelentős tulajdonsága tekintetében a legkiválóbbak között kell lennie, az Aquarius-Aqua Kft. viszont csak az íz tekintetében kívánta igazolni, hogy terméke a világ élvonalába tartozik. A GVH szerint összességében a Veritas Gold reklámjai többet mondtak annál, mint amilyen eredményt valójában elért Brüsszelben a gyártó, s ez befolyásolhatta a fogyasztók döntéseit.
A Versenyhivatal szerint ezek a kifejezések nem feleltek meg a valóságnak, illetve azokat a gyártó nem tudta igazolni. A kétmillliós bírság kiszabásánál ugyanakkor a Versenyhivatal több enyhítő körülményt is tekintetbe vett. A versenyhivatali indoklás szerint a Veritas Gold ásványvíz nem állhat a világ élén, hiszen a brüsszeli versenyen nem került a legjobb, három csillagos kategóriába. Ráadásul a versenyen csak 25 ásványvíz szerepelt, ami messze nem tekinthető a világ összes ásványvízének. Ezen túl a GVH szerint ahhoz, hogy egy ásványvíz a világ élvonalába tartozzék, valamennyi jelentős tulajdonsága tekintetében a legkiválóbbak között kell lennie, az Aquarius-Aqua Kft. viszont csak az íz tekintetében kívánta igazolni, hogy terméke a világ élvonalába tartozik. A GVH szerint összességében a Veritas Gold reklámjai többet mondtak annál, mint amilyen eredményt valójában elért Brüsszelben a gyártó, s ez befolyásolhatta a fogyasztók döntéseit.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.