2007. március. 20. 19:18 MTI Utolsó frissítés: 2007. március. 20. 19:01 Gazdaság

Húsvéti édességek: az olcsó kereskedelmi márkák fogynak

A szezonális édességek esetében egyre keresettebbek a kereskedelmi márkák, amelyeket jellemzően és egyre inkább a nagy eladóterű, modern üzletekben vásárolnak meg a fogyasztók - áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felmérésében.

A csokoládéból készült nyúl-, tojás- és egyéb figurák, valamint ajándékcsomagok kiskereskedelmi eladása 2006 március-áprilisában meghaladta a 2 milliárd forintot, amely 26 százalékos növekedés az előző húsvéti szezonhoz képest - áll a Nielsen piackutató vállalat legfrissebb felmérésében, amelyben a tavalyi húsvét előtti édességforgalmat elemzi. 

A felmérés szerint múlt év március-áprilisban a fogyasztók közel 1000 tonna édességet vásároltak, 40 százalékkal többet, mint 2005-ben februártól áprilisig. A  növekedést jelentős részben az olcsó kereskedelmi márkák növekvő népszerűségének lehet betudni. Tavaly márciusban már a forgalom 12 százalékát tették ki ezek a termékek, szemben az egy évvel korábbi 4 százalékkal.
 
A piackutató vállalat elemzése szerint tavaly a hipermarketekben adták el a húsvéti szezonális édességek 56 százalékát. A 401-2500 négyzetméteres eladóterű üzletekre a teljes eladott mennyiség 25 százaléka jutott, ami 4 százalékponttal több az előző húsvéti időszakhoz képest. Így összességében a mennyiségi forgalom 81 százalékát vitték el a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű, modern bolttípusok tavaly, szemben az előző évi 75 százalékkal.
 
Értékben a tejcsokoládé részaránya évről évre növekszik. Tavaly húsvétkor 56, előtte 52, még korábban 44 százalékkal részesedett a forgalomból. Az átlagárak azonban mindegyik termékkategóriában csökkentek. Például a tejcsokoládéból készült szezonális termékek egy kilóra vetített, tavaly áprilisi 3324 forintos átlagára 4 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél. A nugát termékek egy kilóra számított 1495 forintos, 2006 áprilisban mért átlagára 10 százalékkal alacsonyabb volt a 2005 évinél. Ebből a termékből vásárolták tavaly a húsvéti szezonban az összes eladott édesség mennyiségének 55 százalékát.
 

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.