2006. november. 07. 19:18 MTI Utolsó frissítés: 2006. november. 07. 19:17 Gazdaság

PSZÁF: a bankok miatt érkezett a legtöbb panasz

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 1.043 írásos fogyasztói panasz érkezett a harmadik negyedévben, 2,9 százalékkal kevesebb, mint a második negyedévben, éves szinten azonban a panaszok száma 31,9 százalékkal nőtt - derül ki a felügyelet honlapján közzétett tájékoztatóból.

A harmadik negyedévben lezárt 1115 lezárt panaszügy 36,5 százaléka részben vagy egészében megalapozottnak bizonyult. Ugyanez az arány a pénz- és tőkepiaci szektor esetében 27,4, a biztosítók esetében 49,7, a pénztáraknál pedig 29,8 százalék. A panaszok 56 százaléka a pénz- és tőkepiaci szektor szolgáltatóira irányult, azon belül főleg a bankokra (80,6 százalék), a takarékszövetkezetekre ugyanakkor nagy számukhoz képest kevés kifogás érkezett (4,6 százalék).
 
A szolgáltatások közül főleg a hitelezésre és a folyószámla-vezetésre érkezett panasz, s leginkább az elszámolások, megbízások teljesítését, a szolgáltatás minőségét érte kifogás. A fogyasztói kifogások 69,9 százaléka a szektorban a tíz legnagyobb, a piac 76 százalékát kitevő hitelintézetre irányult.
 
A biztosítási és a pénztári szektorra összesen 459 panasz érkezett. A biztosítók esetében a korábbiakhoz hasonlóan a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással (kgfb) kapcsolatos problémák domináltak, a panaszok 60,39 százaléka erre irányult. A szektorra vonatkozó panaszok 88,6 százaléka tíz biztosítónál koncentrálódott. A pénztári szektorban főleg a magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos kifogások száma emelkedett.
 
A fogyasztói csoportokkal kapcsolatban négy panasz érkezett a felügyeletre. A tájékoztató szerint a panaszosok a részvételi szerződést annak tudatában írták alá, hogy rövid időn belül lakáshitelhez jutnak a piacinál kedvezőbb feltételekkel. Amikor kiderült, hogy erről szó nincs, a szerződéseket felbontották. Csak ekkor tudatosult bennük, hogy az igen magas egyszeri regisztrációs díj nem jár vissza, a havonta fizetett díjak visszafizetésére pedig csak a csoport "kifuttatása" után számíthatnak. 
 
A felügyelet ügyfélszolgálatát is sokan keresték meg telefonon, illetve személyesen.
 
A pénzpiacon jellemző a hitelfolyósítási idő elhúzódása az ígérthez képest, s új jelenség, hogy a mindkét fél által aláírt hitelszerződés ellenére sem folyósítja a bank a hitelt a szerződésben meghatározott határidőn belül - állapítja meg a panaszok nyomán a felügyelet. 
 
Sok ügyfél fordult a felügyelethez amiatt, mert az egyik nagy lakossági bank eltörölte a lakáshitelek kezelési költségénél az addig létező maximumot. Nagyon sok kérdést tettek fel továbbá a fogyasztók a negyedév során a kamatadó bevezetésével kapcsolatban. 
 

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Lenthár Balázs 2025. január. 09. 19:30

Századfordulós bűnügyek – Az országbíró titokzatos halála

Az alig tíz éve egyesült Budapest első szenzációs bűnügye volt Mailáth György országbíró meggyilkolása, hiszen a korabeli magyar állam legfőbb közjogi méltóságainak egyike vált bűncselekmény áldozatává. A minden információmorzsára éhes közérdeklődés komolyan hátráltatta a nyomozói munkát, amit a sajtó is csak nehezített, ugyanis a legvadabb feltételezéseket is tényként tálalta. Századforulós bűntényekről szóló sorozatunk első része.