Bírság a Rossmannak, mert nem tartott elég parfümöt
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1 millió forintra bírságolta a Rossmann Magyar Kereskedelmi Kft-t, mivel a Rossmann a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított, amikor nyíregyházi üzletében egy akció keretében reklámozott termékéből csupán minimális készlet állt rendelkezésre, amely az akció első óráiban elfogyott - közölte a GVH a döntést.
A Versenyhivatal levezetése
A GVH határozatában rámutatott, ha valószínűsíthető, hogy a reklámozás következtében a reklámozó vállalkozást felkereső fogyasztók a hiányzó áru helyett életszerűen más árut vásárolnak, akkor a hiányzó áru reklámozása ún. becsalogató reklámként jogsértő lehet. Az ilyen reklámokat - miután azok lényege, hogy a reklámozott áru (elsősorban ára révén) különösen vonzó legyen a fogyasztók számára - a GVH jogalkalmazási gyakorlata különösen előnyös vásárlás hamis látszatának keltése tilalmába ütközőnek tekinti.
A GVH jogalkalmazása során abból indult ki, hogy önmagában nem minősül jogellenesnek, ha valamely akciós termék az akció teljes ideje alatt nem áll folyamatosan rendelkezésre, a fogyasztói kereslet ugyanis teljes pontossággal nem mérhető fel. Ha azonban a vállalkozás (adott esetben: a Rossmann) akárcsak egyetlen üzletére nézve az adott termék egyáltalán nem áll rendelkezésre, vagy annak induló készlete irreálisan alacsony, akkor a versenyfelügyeleti joggyakorlat szerint ez a versenytörvénybe ütközik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.