2006. október. 24. 16:16 MTI Utolsó frissítés: 2006. október. 24. 16:09 Gazdaság

Versenyhivatali bírság a potencia gyógyszer reklámja miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa kétmillió forintra bírságolta a Biovit Pharma Kft.-t, mivel potenciazavarok javítására szolgáló termékeinek reklámjaival megtévesztette a fogyasztókat.

A GVH közleményében ismerteti: a hatóság azért marasztalta el a céget, mert a "VigRX for Men" elnevezésű kapszuláról honlapjukon, a terméket népszerűsítő reklámanyagaikon, és a termék külső csomagolásán a készítmény termékkategóriájának nem megfelelő kijelentéseket téve gyógyhatás hamis látszatát keltette. 

A versenytanács indoklása szerint mindazok a vállalkozások, amelyek az emberi egészséget megóvó, de egyben veszélyeztető termékeket kívánnak forgalomba hozni, az erre hivatott szakhatóságnál kötelesek terméküket megvizsgáltatni, amely határoz arról, hogy az adott termék a gyógyszerek, illetőleg gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású termékek kategóriájába tartozhat-e. 

Azok a vállalkozások, amelyek a jogszabályok szabta utat megkerülik, nem állíthatják termékeikről, hogy annak gyógyhatása van. Ha mégis ezt teszik, akkor tisztességtelen előnyre tesznek szert olyan vállalkozásokkal szemben, amelyek a szabályokat betartva, a kapcsolódó engedélyeztetési és egyéb költségeket is vállalva járnak el.
 
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.