2006. október. 24. 16:16 MTI Utolsó frissítés: 2006. október. 24. 16:09 Gazdaság

Versenyhivatali bírság a potencia gyógyszer reklámja miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa kétmillió forintra bírságolta a Biovit Pharma Kft.-t, mivel potenciazavarok javítására szolgáló termékeinek reklámjaival megtévesztette a fogyasztókat.

A GVH közleményében ismerteti: a hatóság azért marasztalta el a céget, mert a "VigRX for Men" elnevezésű kapszuláról honlapjukon, a terméket népszerűsítő reklámanyagaikon, és a termék külső csomagolásán a készítmény termékkategóriájának nem megfelelő kijelentéseket téve gyógyhatás hamis látszatát keltette. 

A versenytanács indoklása szerint mindazok a vállalkozások, amelyek az emberi egészséget megóvó, de egyben veszélyeztető termékeket kívánnak forgalomba hozni, az erre hivatott szakhatóságnál kötelesek terméküket megvizsgáltatni, amely határoz arról, hogy az adott termék a gyógyszerek, illetőleg gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású termékek kategóriájába tartozhat-e. 

Azok a vállalkozások, amelyek a jogszabályok szabta utat megkerülik, nem állíthatják termékeikről, hogy annak gyógyhatása van. Ha mégis ezt teszik, akkor tisztességtelen előnyre tesznek szert olyan vállalkozásokkal szemben, amelyek a szabályokat betartva, a kapcsolódó engedélyeztetési és egyéb költségeket is vállalva járnak el.
 
zöldhasú
Hirdetés