2006. október. 09. 13:45 MTI Utolsó frissítés: 2006. október. 09. 13:56 Gazdaság

Miért lázadnak a fogyasztók a reklámok ellen

A Reklámhét egyik legfontosabb feladata, hogy képet alkosson a piacról a reklám területén elhelyezkedni kívánó fiatalok számára – mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke a rendezvénysorozat megnyitóján hétfőn Budapesten.

Levendel Ádám elmondta: Magyarországon évente már 15-20 ezer olyan hallgató végez, aki a reklámszakma valamely területén kapja diplomáját. Hozzátetette, hogy a reklámszakma nagy átalakuláson megy keresztül, amelynek végét, eredményét még nem lehet biztosan látni. Hangsúlyozta, hogy a fogyasztók egyre inkább lázadoznak a reklámok mennyisége és helye ellen, így a reklámozóknak újabb eszközöket kell találniuk a célcsoport elérése érdekében.

Bizonyos reklámtípusok divattá válnak, majd gyorsan kifulladnak, a televízióban pedig új, a reklámok elkerülését lehetővé tevő technikákat kutatnak - ismertette az elnök. Mint mondta, a kreativitás szerepe megnőtt, a jövő a célzott reklámoké.

Novák Péter, a nemzetközi internetes hirdetési hivatal, az Interactive Advertising Bureau (IAB) magyarországi irodájának képviselője elmondta: céljuk az online hirdetések piacának növelése.

Ismertetése szerint az internetes reklámköltés dinamikusan nő, tavaly Magyarországon 9,7 milliárd forintot fordítottak a hirdetők ilyen célra. Az idei évre már ennek csaknem a másfélszeresét prognosztizálják.

Megjegyezte, hogy bár felmérések szerint Európában a fogyasztók ugyanannyi időt töltenek internetezéssel, mint tévénézéssel, a reklámozóknak mégis mindössze 5 százaléka választja az online hirdetési módot, szemben a televízió 37 százalékos arányával.

Október 9. és 12. között Budapest mellett hat vidéki nagyvárosban vehetnek részt az érdeklődők a Reklámhét ingyenes rendezvényein, amelyek keretében a szakma képviselői tartanak előadásokat, bemutatókat.

Markovich Réka, az MRSZ főtitkára elmondta, hogy az idei Reklámhét elsősorban a fogyasztók reklámokkal szembeni ellenállásának okait, leküzdésének lehetőségeit vizsgálja. A résztvevő szakmai szervezetek a reklámok készítésének világába nyújtanak betekintést és információkkal segítik a szakmában elhelyezkedni kívánó fiatalokat.

zöldhasú
Hirdetés