Milliárdos reklámértéke van az úszó Eb-nek és a Forma 1-nek
Az úszó Európa-bajnokság és a Forma 1-es futam turisztikai reklámértéke több milliárd forintra tehető - mondta a parlament turisztikai és sportbizottságának szocialista alelnöke.
"Szinte nem fejezhető ki forintban az a reklámérték, ha igen, akkor mindenképpen több milliárd forint értéket jelenthet, amely a világ különböző televíziós állomásain biztosítja Magyarország megjelenését" - fogalmazott Pál Béla. A politikus úgy vélte, mindkét rendezvény alkalmas arra, hogy erősítse azt a képet, hogy Magyarországon nem csak konferenciát érdemes rendezni, nem csak kulturális rendezvényekre érdemes ellátogatni, hanem sporteseményeknek is kiváló helyszíne az ország. Hozzátette: e két esemény kapcsán a világ csaknem ötven országa hallhatott Magyarországról, a magyar fővárosról.
Pál Béla elmondta: az úszó EB 50 országban sugárzott programjai előtt a Magyar Turizmus Zrt. által készített ország imázsfilmet lehetett látni, amely rövid képet adott Magyarország turisztikai vonzerejéről. "Több mint egymilliárdan látták a közvetítéseket és látták a közvetítések előtt megjelenő reklámfilmet. (...) A Hungaroringről körülbelül ugyanezt tudjuk elmondani" - mondta Pál Béla.
A politikus kitért arra: a két rendezvény óvatos becslések szerint júliusban mintegy százezer plusz vendégéjszakát jelent a budapesti hoteleknek. Hozzátette: júliusban előzetes adatok szerint tovább bővült a vendégforgalom, hiszen számos országból növekedett az érkező turisták száma, s tovább gyarapodott a belföldi vendégek száma is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.