2006. július. 19. 19:57 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. július. 19. 20:13 Média

Átalakuló BBC, és a reklámok túlbecsülése

Médiabloggerünk ezen a héten az elektronikus média mintapéldányának, a BBC-nek átalakításáról, honlapjának frissítéséről, csökkenő lapméretekről és a reklámok jelentőségének túlbecsüléséről ír.

Átalakul a BBC

A különböző részlegek vezetőinek csereberélése nekünk nem sokat mond, viszont úgy tűnik, hogy elkezdődött a korábban kidolgozott Creative Future program átültetése a gyakorlatba. Minden egyre digitálisabb, elmosódnak a határok a médiatípusok között, integrálódnak a tartalomgyártó műhelyek.

http://mediablog.hvg.hu/20067191.aspx

Honlaptervezési verseny a BBC-nél

A BBC láthatóan nagyon rákattant a közösséggel folytatott párbeszédre. Úgy döntöttek, hogy a közösségi tartalmak beengedése, támogatása után a legokosabb az lesz, ha látogatókkal terveztetik meg a BBC hazai honlapját is.

http://mediablog.hvg.hu/2006719.aspx

Integrált szerkesztőség a Financial Times-nál

Innen, a távolból nehéz eldönteni, mi is az igazság. Valóban a szerkesztési folyamatok korszerűsítéséről, vagy csak annak álcázott takarékossági intézkedésekről van szó?

http://mediablog.hvg.hu/20067182.aspx

Keskenyedik a New York Times

A lap vezetői tegnap este, a lap negyedéves eredményeinek ismertetése után jelentették be, hogy 2008-ig  1,5 hüvelykkel csökkentik a lap méretét. A tartalom nem csökken arányosan, mert a keskenyedés egy részét a terjedelem növelésével kompenzálják.

http://mediablog.hvg.hu/2006718.aspx

Kik tartják el a lapokat?

A Journalism Hope szerint el kell oszlatni a mítoszokat. Például azt, amely szerint a hirdetésekből élnek a napilapok. A lapot a benne olvasható hírek, cikkek miatt veszik meg az emberek.

http://mediablog.hvg.hu/20067131.aspx