Átalakuló BBC, és a reklámok túlbecsülése
Médiabloggerünk ezen a héten az elektronikus média mintapéldányának, a BBC-nek átalakításáról, honlapjának frissítéséről, csökkenő lapméretekről és a reklámok jelentőségének túlbecsüléséről ír.
Átalakul a BBC
A különböző részlegek vezetőinek csereberélése nekünk nem sokat mond, viszont úgy tűnik, hogy elkezdődött a korábban kidolgozott Creative Future program átültetése a gyakorlatba. Minden egyre digitálisabb, elmosódnak a határok a médiatípusok között, integrálódnak a tartalomgyártó műhelyek.
http://mediablog.hvg.hu/20067191.aspx
Honlaptervezési verseny a BBC-nél
A BBC láthatóan nagyon rákattant a közösséggel folytatott párbeszédre. Úgy döntöttek, hogy a közösségi tartalmak beengedése, támogatása után a legokosabb az lesz, ha látogatókkal terveztetik meg a BBC hazai honlapját is.
http://mediablog.hvg.hu/2006719.aspx
Integrált szerkesztőség a Financial Times-nál
Innen, a távolból nehéz eldönteni, mi is az igazság. Valóban a szerkesztési folyamatok korszerűsítéséről, vagy csak annak álcázott takarékossági intézkedésekről van szó?
http://mediablog.hvg.hu/20067182.aspx
Keskenyedik a New York Times
A lap vezetői tegnap este, a lap negyedéves eredményeinek ismertetése után jelentették be, hogy 2008-ig 1,5 hüvelykkel csökkentik a lap méretét. A tartalom nem csökken arányosan, mert a keskenyedés egy részét a terjedelem növelésével kompenzálják.
http://mediablog.hvg.hu/2006718.aspx
Kik tartják el a lapokat?
A Journalism Hope szerint el kell oszlatni a mítoszokat. Például azt, amely szerint a hirdetésekből élnek a napilapok. A lapot a benne olvasható hírek, cikkek miatt veszik meg az emberek.
http://mediablog.hvg.hu/20067131.aspx