Lecsengő olvasottság, kettészakadó blogoszféra
Médiabloggerünk ezen a héten az online hírek olvasottságának lecsengéséről, tapogatózó online médiáról, s az egyetlen fogalom mentén kettéosztott újságíró társadalomról elmélkedik.
Időtálló hírek
Nagyon röviden: A korábbi vélekedésekkel ellentétben az interneten publikált cikkek olvasottsága nem lineárisan, hanem a hatványgörbe szerint csökken. Az érdeklődés - gyakorlatilag a cikk tartalmától függetlenül - 36 óra alatt lecseng.
http://mediablog.hvg.hu/20067111.aspx
"Long tail", mint üzleti modell
Kíváncsi vagyok, mikor érik meg a hazai helyzet egy a blogszolgáltatóktól független „fordított médiavállalkozás” megjelenésére, olyanra, amelyik képes a sok apró tartalomszolgáltatókra alapozva pénz termelni. (Vagy még túl korán lenne ehhez?)
http://mediablog.hvg.hu/2006711.aspx
Blogolj és kaszálj!
Kettészakadni látszik a (nemzetközi) blogoszféra. Az egyik (szerintem kisebbik) fele lelkesedik az előre megfontolt pénzszerzési céllal elkövetett blogolásért, a másik fele szerint viszont éppen az első csoport lelkesedésének tárgya okozza a blogok halálát.
http://mediablog.hvg.hu/20067101.aspx
Tatarozások
A három példa is jól mutatja, hogy az online médiában továbbra sem alakultak még ki a vezető trendek. Nem segít az előrelépésben, hogy bátor kísérletezés helyett a legtöbben a jól bevált sémákba erősen kapaszkodva óvatosan tapogatódznak csak maguk körül.
http://mediablog.hvg.hu/2006771.aspx
Hálózatos újságírás
Jarvis most beismeri, hogy a „citizen journalism” kifejezés mindig is bénán hangzott, volt valami pejoratív, lesajnálós benne, ráadásul feleslegesen kettéosztotta az újságíró társadalmat is. (Na, az nálunk e nélkül is sikerült.)
http://mediablog.hvg.hu/200677.aspx