Hogyan maradsz mindig képben?
Válogatás médiabloggerünk elmúlt heti írásaiból.
Az obsitos katona és a politikai újságírás
A Daily Kos elég sajátos képződmény, a hagyományos és a közösségi szerkesztés ügyes ötvözésén alapul. Zúniga és néhány „kiválasztott” írásai közvetlenül megjelennek a címlapon, a rendszerhez csatlakozó többi blogból pedig egy ajánlási rendszeren keresztül lehet feljutni a címlapra. Bővebben.
Miért nem szeretik az újságírók az e-kereskedelmet?
A hazai napi- és hetilapokban e témáknak nincsen helye. Hiányzik az a „tech” rovat, ami a „fejlett világ” legtöbb lapjában a New York Times-tól a San Jose Mercury News-ig szinte mindenütt megtalálható. Bővebben.
Automatikusan frissülő cikkek
A nyomtatott lapok „melléktermékeként” működő internetes kiadványok többségénél egyszerűen nincs rá „kapacitás”, hogy valaki megfelelő hivatkozásokkal „felcicomázza” a lap szerkesztőségi rendszeréből átforgatott (vagy kopipészt kulimunkával átrakott) cikkeket, a „tisztán” online lapoknál az ember- és pénzhiány gyakran a „tartsuk benn az olvasókat” stratégiával társul. Bővebben.
Gyorsaság vagy pontosság?
Az online újságírás egyik alapdilemmájáról ír megint John Burke. Arról, hogy a versenytársak lekörözésének érdekében sokan lemondanak az információk ellenőrzéséről. Bővebben.
Hogyan maradsz képben?
Most éppen B.L. Ochman blogtanácsadó látta elérkezettnek az időt, hogy beavassa a köznépet a titokba: Hogyan csinálják a Nagyok, hogy mindig, minden témában képben vannak? Bővebben.