2005. november. 30. 15:36 MTI Utolsó frissítés: 2005. november. 30. 16:21 Gazdaság

Magyarország jó úton jár az adóváltozásokat illetően

A jövő évi adóváltozásokat illetően Magyarország jó úton jár, a módosítások iránya megegyezik az OECD országokban tapasztalható trenddel - mondta Jeffrey Owens, az OECD Adópolitikai és Igazgatási Központjának igazgatója szerdán Budapesten.

Jeffrey Owens Budapesten megállapodást írt alá Veres János pénzügyminiszterrel, arról, hogy Magyarország részt vesz az OECD multilaterális adóügyi programjának végrehajtásában. Az aláírást követő tájékoztatón kérdésre válaszolva helyesnek nevezte a magyar adórendszer változási irányát, külön kiemelte az szja-kulcs csökkentését. Ugyanakkor hozzátette: javítani kell a szolgáltatás színvonalán, erősíteni kell az adózási fegyelmet az igazságosabb adóterhelés érdekében és folytatni kell a rendszer egyszerűsítését.

Az OECD Adópolitikai és Igazgatási Központjának igazgatója ismertette: a GDP százalékában mért adóbevételeket tekintve Magyarország 2002-ben közelített az OECD országok átlagához, a forgalmi adó legfelső kulcsának mértéke azonban az egyik legmagasabb volt, Svédország és Dánia után. A társasági adó szintje azonban az egyik legalacsonyabb az OECD országok közül - emelte ki.

Az elmúlt mintegy 30 évben Magyarországon az adóterhelés jelentősen csökkent a GDP százalékában, míg az OECD országok többségében nőtt - tette hozzá Jeffrey Owens. A szerdán aláírt megállapodás célja, hogy a szakemberek megismerhessék a világon széleskörűen elfogadott és alkalmazott szabályokat és megvitathassák az alkalmazással kapcsolatos problémákat. Az OECD és a Pénzügyminisztérium több mint 10 éve, 1992 óta működtet adózási oktatási központot Magyarországon és a megállapodás aláírásával a központ tovább folytatja munkáját.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.