Többszáz gázmotort szállíthat moszkvai buszokhoz a Rába Motor Gyártó Kft.
A Rába Motor Gyártó Kft. több száz gázmotor leszállítására kapott megbízást a moszkvai autóbuszgyáraktól, nem beszélve az orosz fővárosban közlekedő Ikarusok dízelmotorjainak gázüzeművé való átalakításáról.
A moszkvai kormányzat környezetvédelmi megfontolásból határozta el, hogy gázüzeműre alakíttatja át a régi Ikarusok Rába-motorjait, s a helyben gyártott új buszok java részébe a jövőben gázmotorokat szereltet.
Egy másfél millió dolláros program keretében a Rába Motor Gyártó Kft. 48 Ikarus motorját már átalakította, és még 52 motort alakít át az idén. Ezeket a moszkvai közlekedési társaság, a Moszgortransz egyik buszjavító cége építi be az Ikarusokba.
Az első tíz buszt pénteken adták át a városatyák jelenlétében a Moszgortransznak, amely három év alatt ezer Ikarus motorjának átalakítását tervezi ebben az együttműködésben - jelezte Szakács József ügyvezető igazgató.
Új buszok gyártásában a Rába két moszkvai üzemmel működik együtt. A Tusinói autóbuszgyár ez évre 50 gázmotort rendelt a Rábától, amiről hétfőn írnak alá végleges szerződést. A Likinói buszgyárral a Rába előmegállapodást kötött. Ennek alapján mintabuszt építenek, és ha jól vizsgázik, akkor a Moszkva melletti üzem még az idén 80-100 buszt készíthet Rába gázmotorral. Likinóban évente 600-700 buszt gyártanak, s a Rába azt reméli, hogy 400-500-hoz tőle vesznek majd gázmotort - mondta az ügyvezető.
A kooperáció a jövőben kiterjedhet olyan moszkvai üzem létrehozására, ahol Rába-buszmotorokat szerelnének össze, s Magyarországon csak a fő alkatrészeket gyártanák - tette hozzá a cégvezető.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.