2005. április. 08. 15:50 MTI Utolsó frissítés: 2005. április. 08. 16:55 Gazdaság

A Kofola lenyomja a Pepsit

A szlovák hazai üdítőital, a "Kofola" - a csehszlovák idők kedvelt nosztalgiaitala - piaci részesedését tekintve komoly vetélytársa lett az amerikai Coca-Colának és a Pepsi Colának Szlovákiában.

A szlovák Sme című lap híre szerint az elmúlt három évben a Kofola megkétszerezte piaci részesedését és közel 20 millió litert adott el. Ezzel a lap szerint megelőzte a Pepsit és csökkentette a Coca-Cola előnyét.
   
A Coca Cola piaci részesdését jelenleg 11,5 százalék körülire becsülik, a Kofoláé tavaly 9,4 százalék volt. Közvélemény-kutatási adatok szerint a megkérdezettek 17 százaléka a Kofolát, és csak 14 százaléka választja a Coca-Colát.
   
A Kofola Slovensko - a cseh Kofola leánycége - tavaly 50 százalékkal, 900 millió koronára (23,1 millió euró) növelte forgalmát. A termelés 77 százalékát Szlovákiában értékesítették, a többit Csehországba és Lengyelországba exportálták. A Kofola Slovensko jelenleg 240 főt foglalkoztat.
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.