2005. február. 23. 15:15 Utolsó frissítés: 2005. február. 23. 15:17 Gazdaság

Új Audi-szerszámgépgyár épül Győrött?

A német autógyár vezetői a magyarországi befektetői környezetről beszéltek a hvg.hu tudósítójának.

A magyar kormányoknak rugalmasabb, kedvezőbb gazdasági környezetet kellene kialakítaniuk, ha meg akarják őrizni a nemzetgazdaság pozícióját a visegrádi országokkal folytatott tőkebefektető-import versenyben – mondta Jochem Heizmann, az Audi cég termelésért felelős igazgatótanácsi tagja a hvg.hu-nak a német luxusautógyár keddi évértékelő sajtótájékoztatóján, Ingoldstadtban.

A győri Audi Hungaria Motor Kft. 2004-ben a tavalyi évhez viszonyítva mintegy 11 százalékkal növekedve közel 1,5 millió motort gyártott, a több mint ötezer dolgozót foglalkoztató gyártómű 3,92 milliárd eurós árbevétele után az adózás előtti eredmény 329 millió euró volt. A jó teljesítmény ellenére az Audi-menedzser szerint vannak még növekedési tartalékok. „A magyar kormányfőnek is elmondtuk – fogalmazott –, hogy a munkaidő rugalmassága érdekében megalkotott törvényi feltételeket meg kell őrizni, mivel - ha a piaci kereslet úgy diktálja -, napi 24 óráján keresztül kell működtetni a gyártósorokat”. Heizmann a versenyképesség szempontjából elengedhetetlennek tartotta az infrastruktúra-fejlesztést, így a Győr körüli úthálózat korszerűsítését, továbbá a győri motorgyár mérnök- , illetve szakmunkás-utánpótlásához a hazai oktatás erősebb támogatását. Kulcsfontosságúnak tartja ugyanakkor a bérek kordában tartását, mondván a lengyelországi Volkswagen-Audi motorgyárban a bérszínvonal 25 százalékkal alacsonyabb, mint a győri testvérvállalatnál. Elismerte ugyan, hogy a bérnövekedés „természetes igény”, de akkor a versenyképesség fenntartását más eszközökkel, így például a termelékenység növelésével kell egyensúlyozni.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott, hogy cége érdekelt a magyar beszállítások növelésében, de szavaiból úgy tűnt, lényeges elmozdulás nem történhetett: tavaly a közvetlen beszállítások értéke 94 millió euró volt, de a hazai vállalkozók még nem igen tudják teljesíteni a szigorú szállítási kívánalmakat. Mindemellett a győri beruházások tavalyi értéke 495 millió euró volt, ezzel az 1992-évi cégalapítás óta az összbefektetések értéke 2004 végéig elérte a 2,32 milliárd eurót. Az már eldöntött ügy, hogy Győrben új típussal jövőre tovább folytatódik a TT márkájú sportkocsik összeszerelése és Faustmann ügyvezető sejtetni engedte, hogy a motorgyártás akár már az idén is egy új szerszámgépgyártó részleggel is bővül.

HEIMER GYÖRGY / Ingoldstadt

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.