Az ál-Viagra ajánlat mindent letarolt
Amerikában januárban elsősorban a kéretlen tőzsdei tanácsokkal igyekeztek megtéveszteni a spammerek az internetezőket. Nem kétséges ez a hullám hozzánk is hamarosan elér. Ennek ellenére a spam-cunami taraján az ál-Viagra hirdetések habzanak, amelyek ellen a Pfizer gyógyszergyár és a Microsoft a jövőben közösen fog fellépni.
A Clearswift információbiztonsági cég legújabb Spam Index felmérésének eredményei szerint januárban nagymértékben emelkedett a befektetési tanácsokat és a gyors pénzkereseti lehetőségeket hirdető kéretlen levelek száma. Egyre több levélszemét-küldő célozza meg a könnyen becsapható, első befektetésüket tervező felhasználókat. Szerencsére elsősorban Amerikában.
© Clearswift |
A Spam Index szerint az előző hónaphoz képest 406 %-kal nőtt a részvényekkel kapcsolatos kéretlen reklámlevelek száma. A pénzügyi témájú levélszemét az összes kéretlen levél 17,71 %-át teszi ki, ellentétben az előző havi 15,03 %-kal.
„Azt tanácsoljuk az e-mailt használóknak, hogy legyenek nagyon gyanakvóak minden kéretlen levéllel szemben, ami a postaládájukba érkezik.” – mondta Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója. „Nem valószínű, hogy a levelek küldői bármilyen nyereséget termelnének a rájuk bízott pénzből, valószínűbb, hogy miután az áldozatok feltornázzák a részvények árát, a spam-küldők eladják részesedésüket, és így a becsapottak kárára gazdagodnak meg” – tette hozzá az igazgató.
Az egészségügy még mindig domináns részét képezi az összes kéretlen levélnek a januári 44,48%-os részesedéssel, ami az előző hónapban 43,77% volt. Ugyanakkor ez megváltozhat azok után, hogy a Microsoft és a Pfizer megállapodott, hogy közösen lépnek fel a Viagrát kínáló levélszemét-küldők ellen.
Januárban első alkalommal merészkedtek a spamküldők a zene- és videóletöltés területére, az előző hónap iPod spamjeit követően ezúttal iTunes szolgáltatással kapcsolatos levélszeméttel.
A karácsonyi ajándékvásárlási láz elmúltával a termékajánlatokat tartalmazó kéretlen levelek száma is csökkent. A levélszemét-küldők bővítették az „életstílus-termékek“ tárházát a golfkészletek és éjszakai klubokban használt kiegészítők kínálatával. A spamküldők utánozták a nagy nemzeti ünnepek és egyéb társadalmi események köré szerveződött marketingkampányokat is. Például a szerelmeseket zaklatták a Valentin-napra leárazott nyaralásokkal, ékszerekkel, valamint az ünnephez kapcsolódó pornográf anyagokkal.
Januárban már a kétes önképző diplomaajánlatok több mint harmadát tették ki az „egyéb“ kategóriának, mely az összes spam 6,1 %-át adja. A Clearswift szerint a hónap legfurcsább spamje az volt, amely egyetemi és tanári diplomát, illetve PhD fokozatot kínál: a minősítéseket élettapasztalatra hivatkozva állítják ki, így semmilyen hivatalos előtanulmány nem szükséges hozzájuk.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.