Rivális üdítőket is a hűtőpolcokra enged a Coca-Cola
Az üdítőipari cég többek között véget vet a kizárólagos kiskereskedelmi szerződéseknek, és az üzletekben ingyenesen elhelyezett hűtőiben a tárhely egyötödét átengedi a versenytársak termékeinek.
Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetőjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követően közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja kiskereskedelmi rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd. Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.
A végleges uniós döntés előtt - amely tavaszra várható - a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az "jelentős változásokhoz" vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítőital-piacon.
(MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.