2004. szeptember. 08. 11:35 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Járai miatt gyengült a forint

Több mint egy forinttal gyengült a forint az euróval szemben szerdán délelőtt Járai Zsigmond jegybankelnöknek az államháztartási hiánnyal és az adósságállománnyal kapcsolatban az Országgyűlés Költségvetési és Pénzügyi Bizottsága előtt tett kijelentéseire.

Az eurót 248,30 forint körül jegyezték délelőtt a bankközi devizapiacon, majd amikor napvilágot láttak az első közlések a jegybankelnök kijelentéseiről, 249,45 forintig emelkedett az árfolyam. A forint ekkor 11,65 százalékon állt az intervenciós sáv erős oldalán, míg reggel 12,05 százalék volt a pozíciója.



Járai azt mondta, hogy ha jelentősen gyengülne a forint, akkor az államadósság átlépné a maastrichti előírások szerinti GDP-arányos 60 százalékot. Közölte továbbá: az MNB most olyan veszélyeket lát, hogy még az augusztusi inflációs jelentésében közölt uniós normák szerinti 5,4 százalékos GDP-arányos államháztartási deficitnél is magasabb lehet év végén a tényleges hiány.



A jegybanelnök szerint az államadósság jelentős része ugyan forintban van, de a devizaadósság is nagy tétel, amelynek forintban kifejezett mértéke a forint erősödése miatt visszaesett. Az MNB elnöke szerint nem tenne jót a piacoknak, az ország megítélésének, ha az idei államháztartási hiány alakulásával kapcsolatban az elmúlt évi kommunikáció ismétlődne meg.



Az inflációval kapcsolatban Járai Zsigmond optimistán úgy vélte, az idei nagyobb inflációs szint jövőre mérséklődik, és 2005 végére a pénzromlás 4 százalék körüli szintet érhet el.(MTI)
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.