Midibusz-ügy: olcsóbb lenne a lízing a BKV-nak?
A BKV-nak 50 millió forinttal többe kerül a midibuszok üzemeltetésének kiszervezése, mintha lízing konstrukcióban új buszokat vett volna - véli a midibuszos bírálóbizottság két tagja.
Földényi György és Gólián Zsolt hétfői, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a BKV ezt nem vizsgálta, csak azt, hogy a régi, 405-ös Ikarusokat mekkora költséggel tudnák tovább üzemeltetni, és ehhez képest mennyi a nyertes ajánlata. A BKV-Fürst Közlekedési Szakszervezet közleménye szerint (amelynek elnöke Gólián Zsolt) emiatt a két tag nem ért egyet a döntéssel.
A BKV két november 19-én jelentette be, hogy az Orangeways nyerte a 40 midibusz üzemeltetésére kiírt és többször visszavont közbeszerzést. A társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.
Három szakszervezeti szövetség, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége, a BKV Liga Munkástanács Szövetség és a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeteinek Szövetsége a döntés után azt közölte az MTI-vel, hogy az eredmény visszavonását kérik, és tiltakoznak a döntés ellen.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.