Az orosházi libamájfesztivál keretein belül, a Millenárison tartott háttérbeszélgetésen a kormányzatot képviselő Dull Péter osztályvezető, az ágazatot képviselő Elekes Lajos Merian Foods Kft. ügyvezető, illetve kommunikációs és marketing szakemberek vitatták meg a magyar liba ágazat helyzetét, és közösen keresték a megoldást a külföldi keresletcsökkenésre.
Az 1800 tonnás éves termelésével Magyarország a világtermelés 80 százalékát adja a hízott libamájnak, ezért egy olyan világhírű hungarikumról van szó, amelyet külföldön is meg kell védeni. Poór Csaba kommunikációs szakértő előadásában 2006-ig visszamenőleg elemezte a Négy Mancs és Magyarország kommunikációját, amelyből kiderült, hogy a tudományos bizonyíték, és magyarázat nem elegendő, érzelmi szinten kell befolyásolni a fogyasztót. Ezt tette a Négy Mancs is, ezért volt ekkora hatással az állatvédő szervezet úgynevezett Foie Gras kampánya.
Szigeti Orsolya élelmiszermarketing szakértő szerint: "ahhoz hogy a fogyasztókat ismét megtanítsuk, hogy miért jó a libamáj, és hogy rávegyük őket a vásárlásra széleskörű feladatot jelentene, és ezt nem is fogják egyenként felvállalni, ezért a közösségi marketing lehetőségeket vizsgálom, ami ugyan több területen elindult, de a libamáj érdekében még nem igazán történtek lépések. Az ágazat szereplőinek nem egyenként, hanem közösen kell kampányolnia külföldön."
A magyarok mindössze 30 százaléka fogyaszt rendszeresen libamájat, ők viszont kizárólag csak magyar terméket vásárolnak. A háttérbeszélgetésen a résztvevők egyet értettek abban, hogy az eddiginál sokkal hatékonyabb lépésekre lenne szükség az ágazat megmentésére. A megoldást egy nemzetközi, közös ágazati marketing stratégia jelentené. Ehhez azonban nincs meg egy megfelelő szervezet, aki koordinálja és aki finanszírozzon egy ilyen kampányt.
A libamáj nemzetközi marketingjének finanszírozása még nem kidolgozott, de Dull Péter osztályvezető szerint az AMC-n keresztül a kormány támogatni tudja majd a kezdeményezést. A szervezők tovább folytatják az egyeztetéseket a kományzati és az ágazat képviselőivel, hogy a tervekből minél előbb konkrétumok lehessenek.
A fesztivál június 3-5. között várja vendégeit Orosházán