2007. április. 16. 17:17
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2007. április. 16. 17:21
Gasztro
A kék színt egészségesnek gondolják a fogyasztók
Egy neves színszakértő bevonásával végzett felmérés azt derítette ki, hogy az egészségtudatos európaiak a kék csomagolású élelmiszereket választják - függetlenül attól, mi van a csomagolásban.
A vizsgálatban résztvevőknek két különböző márkájú gabonapehely, narancslé és joghurt ital közül kellett választaniuk, és 76 százalékuk gondolta úgy, hogy a kék csomagolásúak az egészségesebbek. A más színű egyébként szintén zsírszegény volt.
A színpszichológus a konkrét tulajdonságokhoz nem kötődő választást azzal magyarázta, hogy a kék nem természetes ételszín, viszont az "elme", a gondolkodás színe, ami felébreszti a felelősségérzetet. S mint ilyen, jól használható az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek marketingjében.
A fogyasztók azt hiszik, hogy ezeknek a termékeknek alacsonyabb a zsírtartalmuk, mint másoknak. A melegséget, az érzéki élményeket asszociálják az emberek a narancssárga színhez, ezért használják ezt a színt az élelmiszerek promótálásakor. A narancssárga ráadásul az éhség érzetét kelti - állítja a szakértő - ami szintén vásárlásra ösztönöz.