2007. április. 16. 17:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. április. 16. 17:21 Gasztro

A kék színt egészségesnek gondolják a fogyasztók

Egy neves színszakértő bevonásával végzett felmérés azt derítette ki, hogy az egészségtudatos európaiak a kék csomagolású élelmiszereket választják - függetlenül attól, mi van a csomagolásban.

Ezzel a színnel jelölik a világon mindenhol az alacsony energiatartalmú ételeket: a tejet, a tejfölt, a túrókészítményeket, a fitness termékeket és az ásványvizeket- írja a felmérést megrendelő  OKI Printing Solutions nevű cég.

A vizsgálatban résztvevőknek két különböző márkájú gabonapehely, narancslé és joghurt ital közül kellett választaniuk, és 76 százalékuk gondolta úgy, hogy a kék csomagolásúak az egészségesebbek. A más színű egyébként szintén zsírszegény volt.

A színpszichológus a konkrét tulajdonságokhoz nem kötődő választást azzal magyarázta, hogy a kék nem természetes ételszín, viszont az "elme", a gondolkodás színe, ami felébreszti a felelősségérzetet. S mint ilyen, jól használható az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek marketingjében.

A fogyasztók azt hiszik, hogy ezeknek a termékeknek alacsonyabb a zsírtartalmuk, mint másoknak. A melegséget, az érzéki élményeket asszociálják az emberek a narancssárga színhez, ezért használják ezt a színt az élelmiszerek promótálásakor. A narancssárga ráadásul az éhség érzetét kelti - állítja a szakértő - ami szintén vásárlásra ösztönöz.
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.