Élet+Stílus hvg.hu 2024. június. 11. 15:33

Bejutott az Európai Parlamentbe egy 24 éves youtuber is, akinek eddigi legnagyobb húzása az volt, hogy Elon Musk megölelte őt

A ciprusi Fidias Panayiotounak 2,6 millió követője van Youtube-on, független képviselőként jutott be az EP-be.

Európai parlamenti választások
Friss cikkek a témában

Bár nincs politikai tapasztalata, és saját elmondása szerint soha nem szavazott, az uniós politikáról és vajmi keveset tud, a ciprusi youtuber, Fidias Panayioutou januárban mégis úgy érezte, hogy el kell indulnia az EP-választáson. Mint fogalmazott akkor egy tévéműsorban, azért tett így, mert már nem bírta tovább elviselni a “kockák uralmát Brüsszelben”.

Aztán végül maga is csodának tartotta, hogy a hétvégi választásokon a ciprusi jelöltek közül ő kapta a harmadik legtöbb szavazatot, így a Fidias néven posztoló, 2,6 milliós követőtáborral rendelkező videós influenszer függetlenként bejutott az Európai Parlamentbe – írja a BBC. “A pártoknak ezt figyelmeztetésként kell felfogniuk, hogy modernizálódniuk kell, és hallgatniuk kell az emberekre” – fogalmazott a ciprusi állami műsorszolgáltatónak.

Fidias magát “hivatásos” csínytevőnek tartja, és különféle őrült küldetésekkel hívta fel magára eddig a figyelmet. Volt, hogy egy hétre befeküdt egy koporsóba, máskor azt a célt tűzte ki maga elé, hogy eléri, hogy példaképe, Elon Musk megölelje őt. Ez végül sikerült neki:

How I Forced Elon Musk To Hug Me

Uploaded by Fidias on 2023-08-18.

Tavaly Fidias bocsánatkérésre kényszerült, miután Japánban felháborodást keltett egy YouTube-videóval, amelyben vonatjegyeket és egy ötcsillagos szálloda reggelijének számláját próbálta elsunnyogni. A több milliós nézettséget elért klipben a Shinkansenen utazott Japánon keresztül, miközben vécékben bujkálva és betegséget színlelve kerülte el, hogy rajta kapják a bliccelésen.

Amikor áprilisban benyújtotta jelölését, elismerte, hogy nem a megválasztása a célja, hanem az, hogy a fiatalokat motiválja a politikában való részvételre. A részvételi arány idén Cipruson valamivel 59 százalék alatt volt – a 2019-es választásokon mért 45 százalékhoz képest -, az elemzők a növekedést részben a „Fidias-faktornak” tulajdonítják.

A Philenews hírportál exit poll adatainak elemzése szerint a youtuber a 18-24 éves korosztályból a szavazatok 40 százalékát, a 25-34 éves korosztályból pedig a szavazatok 28 százalékát szerezte meg.