Domány András
Szerzőnk Domány András

De úgy tűnik, nem tettek le a szöveges értékelés eltörléséről.

Kásler Miklós miniszter benyújtotta javaslatát, hogy mit töröljenek a kedden elhalasztott köznevelési törvénymódosításból: az osztályozás kötelezővé tételét.

Az indoklás szerint rájöttek, a már majdnem elfogadott szöveg nem illeszkedne „a jogrendszer egységébe”, hiszen ugyanannak a törvénynek egy másik pontja azt mondja: „A sajátos nevelési igényű tanulót, ha egyéni adottsága, fejlettsége szükségessé teszi, a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján az igazgató mentesíti az érdemjegyekkel és osztályzatokkal történő értékelés és minősítés alól, és ehelyett szöveges értékelés és minősítés alkalmazását írja elő.”

Az osztályozás kötelezővé tételéről azonban a jelek szerint nem mondanak le, mert a miniszter most azt írja: erről „az új nemzeti alaptanterv megalkotása kapcsán, azzal egyidejűleg indokolt döntést hozni.”

Ezt a javaslatot hétfőn tárgyalja meg az országgyűlés, az elhalasztott zárószavazásra várhatóan az azt követő héten kerül sor.

Úgy látszik, minden más benne marad a törvénymódosításban, így a Waldorf-iskolákat és más alternatív iskolákat ellehetetlenítő pont is.