Évente már tízezreket vonzanak azok a tematikus séták, amelyeken a város kevésbé ismert oldalát mutatják be a résztvevőknek, általában egy-egy szakértő vezetésével.
Tömegeket, évente már tízezreket vonzanak Budapesten azok a tematikus séták, amikor a város kevésbé ismert oldaláról tudhatnak meg többet az érdeklődők. A Világgazdaság szerint ma már számos cég kínál ilyen túrákat, amelyek az utóbbi időben külön turisztikai ágazattá nőtték ki magukat. A nagyobb forgalmat lebonyolító vállalkozásoknál átlagosan az év minden napjára jut legalább egy szervezett séta.
A jellemzően pár órányi, szakértők vezette alternatív városnéző programok ára átlagosan 2-5 ezer forint, a résztvevők a legtöbbször a városi, 30 év feletti, magasan képzett, kultúrafogyasztó közönség soraiból kerülnek ki. A sétaszervező cégek tapasztalata szerint a nőket jobban vonzzák a minőségi városélményt kínáló tematikus túrák. A Hosszúlépés. Járunk? sétaszervező cégnél például a túrázók háromnegyede nő, de a többi cég is hasonló arányokról számolt be.
Egyre népszerűbbek az étel- és italkóstolással egybekötött gasztroséták is, illetve az olyan túrák, amelyek alkalmával olyan helyekre is bejuthatnak a résztvevők, amelyek egyébként nem vagy csak ritkán látogathatók.
A sétanaptár tavasszal és ősszel legsűrűbb, de a karácsonyi szezonban is emelkedik a forgalom. A különösen a nyári hónapokban fellendülő külföldi turizmusból is igyekeznek profitálni a városi túracégek, de továbbra is elsősorban a hazai közönséget célozzák meg.