Minden harmadik kereskedését bezárja Kínában a Porsche
A kínaiakat egyre kevésbé érdeklik a korábban nagy presztizsű európai márkák, a saját gyártmányaikért lelkesednek.
A kínaiakat egyre kevésbé érdeklik a korábban nagy presztizsű európai márkák, a saját gyártmányaikért lelkesednek.
Az elemzők úgy vélik, hogy a helyzet javulni fog, ha a kamatlábak csökkennek, és beindulnak az európai cégek új stratégiai szövetségei.
Az évtizedekig biztos profitot hozó kínai piacról egyre inkább kiszorulnak a nem hazai szereplők.
A kiadáscsökkentések és átszervezések hatalmas elbocsátási hullámot indítottak az európai autóiparban, amelyet egyszerre több probléma sújt: 2035-re teljesen át kellene állnia az elektromos autók gyártására, miközben visszaesett a kereslet e járművek iránt. A kínai gyártók egyre nagyobb konkurenciát jelentenek Európában, de még ennél is nagyobb baj, hogy a régi nagy autómárkák rohamosan szorulnak ki a kínai piacról.
Berlinhez és Brüsszelhez intézett követelésekkel ért véget a bajorországi autóipari csúcstalálkozó.
Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.
Azt még nem közölték, mi következik: elbocsátások, bércsökkentések vagy üzembezárások.
Lassan nem marad olyan autóiparban érintett európai szereplő, akit nem érint a szektor válsága.
Az ajánlattal párhuzamosan sztrájkkal fenyegettek, ha továbbra sincs megnyugtató vállalás a cég részéről a munkahelyek megtartására.
Elsősorban azoktól válnak meg, akik nem a termelésben dolgoznak.
A folyamat már elkezdődött egy nemrég publikált tanulmány szerint.