Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi.
A német autóiparnak sokkal hatékonyabban kell működnie, mert csak így maradhat közép- és hosszú távon nemzetközileg versenyképes” – áll a német gazdasági minisztérium által kinevezett, az autóipar átalakításával foglalkozó szakértői csoport (ETA) által készített ajánlási dokumentumban.
“Radikális hálózatépítésre lenne szükség a teljes értéklánc mentén” – mondta Ina Schaefer, a braunschweigi TU Braunschweig szoftvermérnöki és járműinformatikai professzora. “A regionális klaszterekben és termelési hálózatokban közös fejlesztésekre kerülhet sor, az értéklánc egyes részei összehangolhatók, és a beruházások együttesen valósíthatók meg.” Jelentős termelési ugrások csak alapvető átszervezéssel lehetségesek – mutatott rá.
Az európai autóipar nyomás alatt áll. Németországban például a Volkswagen több gyár bezárását tervezi. „Az autóipar jövőjéért és értékteremtéséért elosztási harc folyik” – állítja az ETA.
A telephelyek közötti globális verseny a kiterjedt kormányzati beruházások és támogatási programok miatt is egyre fokozódik, különösen az USA-ban és Kínában. Ennek fényében a szakértők további ajánlásokat fogalmaznak meg a gazdaság, valamint a német és az európai politika számára.
Az ajánlási csomag kiterjed az elektromos autók értékláncának kulcsfontosságú területeire, például az akkumulátoroknak vagy a félvezetőknek a fejlesztésére is. A politikusoknak nem szabadna visszariadnia az egyes vállalatok támogatásától.