Két éven belül elő kellene állniuk az autóval.
A Dodge Charger Daytona EV a gyártó szerint új korszakot nyithat az elektromos járművek világában, mivel 2026-ban félig szilárdtest akkumulátorokkal kerül az utakra. A Stellantis bejelentette, hogy a Factorial nevű akkumulátorgyártóval együttműködve fejleszti az új technológiát, amely a hagyományos lítium-ion akkumulátoroknál nagyobb energiasűrűséget és gyorsabb töltési időt ígér.
A Factorial szabadalmaztatott FEST (Factory Electrolyte System Technology) cellái akár 391 wattóra kilogrammonkénti energiasűrűséget is elérhetnek, ami jelentősen megnövelheti az elektromos autók hatótávolságát és hatékonyságát.
A szilárdtest-akkumulátorok előnyei közé tartozik a nagyobb energiasűrűség mellett a hőstabilitás és a biztonságosabb működés, mivel a szilárd elektrolitok nem gyúlékonyak. A Factorial félig szilárd technológiája azonban még mindig használ folyékony elektrolitokat is, ami hibrid megoldást eredményez.
A Stellantis szerint ez a megközelítés számos előnyt biztosít anélkül, hogy a teljesen szilárd akkumulátorok gyártási nehézségeivel és költségeivel kellene szembenézniük. Emellett az új akkumulátorok előállítása a meglévő gyártósorokon is megvalósítható, ami felgyorsíthatja a technológia piaci bevezetését.
A valódi szilárdtest akkumulátorok várhatóan csak az évtized végén válnak elérhetővé. A Stellantis riválisai, mint a Mercedes, a Hyundai és a Kia szintén hasonló fejlesztéseken dolgoznak, így a verseny szoros marad.