Újabb útszakasz, ahol a AI is beleszól a közlekedésbe.
Nemrég jelentette be a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), hogy már a mesterséges intelligenciát használva vizsgálják azokat az útszakaszokat, ahol a sebesség csökkentése jelentősen javíthatna a közlekedésbiztonságon.
Ennek alapján néhány hete közölték, hogy elsőként az I. kerületi Attila úton csökkentik a sebességhatárt 50 km/h-ról 40 km/h-ra. Az érintett szakasz egy része – a Mikó utca és a Vérmező között már eddig is 40-es szakasz volt –, de most ezt bővítik.
A Telex most arról írt, hogy már megvan a következő szakasz helyszíne is, ahol ezt a módszert alkalmazták. A Szentmihályi út közel 1 kilométeres szakasza lesz, ahol a sebességhatárt 60 km/h-ról 40-re viszik lejjebb, amitől a baleseti statisztika itt 45 baleset/év/km-ről 18-ra csökkenhet.
A mesterséges intelligencia állítólag olyan hatékonyan működik a BKK-s szakemberek keze alatt, hogy 90 százalékos pontossággal képes meghatározni, hol lesznek majd balesetek.
A lap megjegyzi, hogy külföldi példák – mint London, Brüsszel vagy Zürich – azt mutatják, hogy az ilyen intézkedések jelentősen csökkenthetik a balesetek és halálos sérülések számát. Londonban például hasonló intézkedéseket követően 46 százalékkal csökkent a balesetek és 25-tel a halálos sérülések száma. Fontos ugyanakkor a közúti ellenőrzések szigorítása is, különösen a csúcsidőn kívüli időszakokban, amikor a legnagyobb mértékű sebességtúllépések fordulnak elő.