A 90-es évek elején abszolút jövőbe mutatónak számított a Lancia Dedra optoelektronikus műszerfala.
A mostanság éppen feltámasztandó Lancia 1989-ben dobta piacra a Prisma utódjának szánt Dedrát, mely a második generációs ötajtós Delta testvérmodelljeként jegyzett szedán 2000-ig maradt gyártásban. Ma már egyre nehezebb keveset futott Dedrát találni, most azonban feltűnt a színen egy ilyen, éppen új gazdára váró példány.
A mellékelt fotókon látható Lancia Dedra 1990 januárjában látta meg a napvilágot, és azóta mindössze 53 ezer kilométert hagyott maga mögött.
Az 5 000 eurós (2 millió forint) áron kínált és jelenleg Olaszországban állomásozó Dedra 2000 i.e. érdekessége az úgynevezett “optoelettronica” kivitel, ami a jövőbe mutató digitális műszerfalat jelenti.
Az eddig egyetlen tulajdonossal rendelkezett régi Lancia 2 literes 4 hengeres szívó benzinmotorjának 117 lóerős teljesítménye és 162 Nm-es nyomatéka egy ötfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.
Az 1170 kilogramm tömegű szedán 9,8 másodperces alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 200 km/h a végsebessége.
Az opcionálisan adaptív futóművet is felvonultató típus csúcsmodellje a 6,8 másodperces 0-100-as szintidejű és 215 km/h végsebességű HF Integrale, melynek 2 literes turbómotorja 180 lóerős, illetve 275 Nm-es produkcióra képes.