A tervek arról szólnak, hogy két év múlva már utcai autókban is megjelenjen a technológia.
Az amerikai Factorial Energy és a Mercedes-Benz egy új típusú, szilárdtest-akkumulátort fejleszt közösen, amely a Solstice nevet viseli. Ez a technológia forradalmasíthatja az elektromos járművek (EV) piacát, mivel akár 450 Wh/kg energiasűrűséget is elérhet, amely 80 százalékkal növelheti a jelenlegihez képest az EV-k hatótávolságát – írja a Reuters.
Markus Schaefer, a Mercedes technológiai igazgatója a hírügynökségnek arról beszélt, hogy a Factorial szilárdtest-akkumulátorai, amelyek 40 százalékkal könnyebbek és harmadával kisebbek lehetnek, mint a mostaniak, lehetővé teszik a Mercedes számára, hogy jelentősen csökkentsék az akkumulátorok méretét – a villanyautók legdrágább és legnehezebb összetevőjét –, vagy még nagyobb hatótávolságú elektromos autókat kínáljanak azoknak, akik ezt igénylik.
A szilárdtest-akkumulátorok ígérete abban rejlik, hogy a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz képest itt nem folyékony az elektrolit, emiatt biztonságosabbak, kevesebb hűtést igényelnek, és lehetővé teszik könnyebb és olcsóbb járművek gyártását. Ugyanakkor a technológia fejlesztése eddig nagy kihívásokkal járt, elsősorban az ilyen akkumulátor hideg időben mutatott teljesítményével és tágulási hajlamával kapcsolatban.
A Factorial célja, hogy a szilárdtest-akkumulátorokat 2026-ra az utcai villanyautókba is eljuttassa. A cég már kifejlesztett egy kvázi szilárdtest-akkumulátort, amelyet az autógyártók, köztük a Mercedes is tesztel. Ezeket hasonló gépsorokon tudnak gyártani, mint a hagyományos lítium-ion akkumulátorokat, ami azt jelenti, hogy gyorsabban lehet bevezetni a technológiát.
A Mercedes emellett alternatív megoldásokat is kutat, például magas szilíciumtartalmú anódokat, amelyek szintén növelhetik az akkumulátorok energiasűrűségét és hatékonyságát. A cél egy olyan akkumulátor kifejlesztése, amely a magas hatékonyság mellett, annyival könnyebb, hogy lehetővé teszi, hogy acélkarosszériát használjanak, ami olcsóbb, és karbonsemlegesebb is a gyártása, mint a nagyszilárdságú alumíniumnak, amelyet most az alacsonyabb tömeg elérése miatt használni kell.