A kiváló terepjáróképességű ikonikus japán modellben egy 2,8 literes gázolajos erőforrás található.
A sokak által az offroadozás etalonjának tekintett Toyota Land Cruiserből az elmúlt bő hét évtizedben több mint 10,5 millió példány talált gazdára világszerte, és vélhetően a tavaly nyáron leleplezett új generációt is komoly mennyiségben értékesítik majd.
Az új Land Cruiser idén év elején Magyarországon is előrendelhetővé vált, akkor 34,7 millió forintos árat jelölt meg a forgalmazó.
Egy ideje viszont már a részletes árlista is elérhető, így kiderült, hogy a Prado felszereltségű legolcsóbb alapmodell bruttó listaára 26,7 millió forint.
A másik végletet a minden földi jóval felvértezett Executive Voyage Panoroof kivitel jelenti, melyért nem kevesebb, mint 34,7 millió forintos összeget kérnek el.
Viszonyításképp: a 204 lovas 2,8 literes dízelmotorral szerelt kifutó modell készletes példányait 25-31 millió forintos áron jegyezték.
A TNGA-F-platformra épülő, hétféle fényezéssel és 18-20 colos kerekekkel rendelhető újdonság az elődjénél jelentősen merevebb, a 31, 22 és 25 fokos terepszögek és a 22 centiméteres hasmagasság pedig igen jó terepjáró képességekkel kecsegtet.
A 3,5 tonnás vontatási képességű új Land Cruiser Európában elsőként egy 204 lóerős teljesítményű és kereken 500 Nm nyomatékú 2,8 literes soros 4 hengeres turbódízel motorral és nyolcfokozatú automata váltóval érhető el, aztán 2025-ben érkezik majd egy 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített újabb dízel hajtáslánc is.
Érdekesség, hogy az USA-ban egy 48 lóerős villanymotorral kiegészített 330 lóerős és 630 Nm-es 2,4 literes turbós 4 hengeres benzinmotorral, normál hibridként debütált a modell.