Náluk is szembe jött a realitás, nem mindenki akar még villanyautózni.
2021-ben a Volvo az első gyártók között jelentette be, hogy 2030-tól már csak elektromos autókat kínál majd, jóval a termikus autók 2035-ös betiltásának európai határideje előtt.
A legújabb hírek szerint viszont csatlakoznak a visszakozók táborához – mint a Mercedes vagy a Volkswagen –, mondván, úgy látják, az elektromos járművek értékesítésének növekedése továbbra is lassul, ideje változtatni a korábbi stratégián – írja az Automotive News.
A Volvo elektromos modelljeinek csökkenő eladásai miatt olyan kulcsfontosságú piacok kereskedői, mint az amerikaiak már egy ideje panaszkodnak. „Nem lehet elektromos autókat olyan piacra kényszeríteni, amelyik nem akarja.” Példaként említik az elektromos Volvo C40 és XC40 eladásait, amelyek – a tavalyi első félévhez képest – 74 százalékkal estek vissza idén.
Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója néhány napja már úgy nyilatkozott, hogy bár erősen hisz a villamosításban, amelyet jobb technológiának tart, mint a belső égésű motor, de elismerte, hogy “időbe telik, amíg a világ különböző részein eljutunk a teljes villamosításhoz”. A plug-in hibridjeink és a mild hibridek nagyon népszerűek, és jóllehet a Volvo úgy döntött végleg búcsút mond a dízeleknek, de a benzin elhagyásáról szóló döntés egyértelműen a vásárlók kezében van – mondta a cégvezető.
A következő évtizedben a Volvo a plug-in hibridek szállítására fog összpontosítani, ehhez szeretnék kihasználni az anyavállalat Geely platformjait, hogy bővítsék a választékot. Kapcsolódó hír, hogy május végén a Geely közös vállalatot alapított a Renault-csoporttal a hatékonyabb belső égésű motorok és hibridek fejlesztésére és gyártására.