A francia vállalat hamarosan olyan akkumulátorokat állít hadrendbe, amelyek cellái részben Magyarországon fognak készülni.
A Renault a jelenleg használt nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorok mellett hamarosan olyan új lítium-vas-foszfát (LFP) telepeket is szerel majd az elektromos modelljeibe, amelyek révén akár 20 százalékkal is olcsóbbá válhat az autók energiatározó rendszere.
A francia gyártó akkumulátorokkal foglalkozó részlege, az Ampere két beszállítóra támaszkodva bővíti termékpalettáját. Az újfajta LFP-cellák egyrészt a kínai CATL magyar üzemében, másrészt a dél-koreai LG Energy Solution lengyel gyárában fognak készülni.
Az Ampere ezenkívül tovább folytatja az együttműködést két franciaországi NCM-beszállítójával, az AESC-vel és a Verkorral.
Az olcsóbb új LFP-aksik elsősorban a kis méretű és középkategóriás villanyautókba kerülnek majd, az első ilyen modellek érkezése 2026 közepén várható.
Nemrégiben Le Mans-ban testközelből ismerkedtünk meg a vállalat legújabb elektromos kisautójával, a lokálisan zéró emissziós, hot hatch kategóriás Alpine A290-nel.
A 180-220 lóerős és egyelőre ismeretlen árú újdonság 52 kWh kapacitású akkumulátora 310 kilogrammos, és mintegy 380 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
A Renault román márkája, a Dacia 16 900 eurós (6,7 millió forint) alapáron kínálja legolcsóbb villanyautóját, a 44 lóerős és 26,8 kWh kapacitású, 225 kilométeres hatótávú új Springet.