A forgalommal szemben hajtó, halálos balesetet okozó Árpád hídi ámokfutóhoz hasonló sofőröket ugyan nem rettenti el, de a gyorshajtás okozta bicikligázolás után bő egy évvel, hamarosan üzembe áll a hídon a főpolgármester által akkor ígért traffipaxok egyike.
A sebességmérő kamerák a közlekedésbiztonság szempontjából igen jelentős szerepet játszanak, azonban sajnálatos módon a tegnapi, az Árpád hídon bekövetkezett tragédiát a forgalommal szemben közlekedő gépjármű vezetője okozta. Az ilyen rendkívüli esetekben a sebességmérő kamerák sem nyújtanak védelmet – ezt Karácsony Gergely főpolgármester írta a Facebookon csütörtökön, miután előző éjjel három halálos áldozatot követelő baleset történt a hídon.
Ahogy a hvg.hu is írt róla, a balesetet okozó férfit szerda hajnalban előállították a rendőrök kábítószer-birtoklás miatt, de aztán kénytelenek voltak elengedni. Órákkal később egy lopott taxival hajtott a forgalommal szemben, végül a saját és a vele összeütköző autóban utazó másik két ember halálát okozva. A vele frontálisan ütköző Suzukiban a a HVG értesülései szerint a Schadl–Völner-per egyik fontos tanúja vesztette életét.
Az újabb Árpád hídi tragédia szinte napra pontosan egy évvel azután történt, hogy a RACE-001-es rendszámú, csaknem 700 lóerősre tuningolt Mercedes sofőrje egy 26 éves, szabályosan közlekedő kerékpáros gázolt halálra a hídon. Most Karácsony azért posztolt az újabb halálos baleset után a traffipaxokról a Facebookon, mert a biciklisgázolás után ő volt az, aki megígérte, hogy a gyorshajtás visszaszorítása érdekében 45 új sebességmérő kamerát szerelnek fel Budapest útjain, de az egyéves évfordulón kiderült, hogy egyelőre ezekből csak egy működik.
Az ígéretét számon kérő kritikákra reagált Karácsony a közösségi oldalán azzal, hogy tavaly, a bejelentést követően haladéktalanul megkezdték a fixen telepítésű, állandóan működő sebességmérők telepítését, de elismerte, hogy egyelőre csak “próbaként a Váci úton, a Duna Plaza mellett a korábban eltérő műszaki megoldással kihelyezett, majd megrongált sebességmérő kamerák kiváltása történt meg”.
Ezek a traffipaxok tavaly óta tehát élesben üzemelnek, ám ez nem mondható el a többiről. Karácsony posztjából az is kiderül, hogy nem 45 traffipaxról van szó, hanem kevesebbről. “Az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében az eredetileg tervezett 45 darab, egy-egy sáv mérésére alkalmas kamera helyett 26 darab olyan modernebb sebességmérő kamera telepítésére került sor, amelyek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni” – közölte a főpolgármester. Hivatala a HVG kérésére el is küldte a kamerák elhelyezését mutató térképet:
A folyamatról Karácsony azt írta, hogy a sebességmérő kamerákat a rendőrséggel egyeztetve telepítette a főváros, ezután a mérésügyi hatóság hitelesítette őket, és már mindegyik működik, de csak a rendőrségi rendszer tesztüzeme folyik egyelőre. “A sikeres tesztüzemet és a közúti jelzőtáblák kiszerelését követően a következő hetekben kerül sor arra, hogy éles üzemben immár bírságolja is a rendőrség a szabályszegő gépjárművek üzemben tartóit” – írta Karácsony, hozzátéve: a bírságbevétel a rendőrséget illeti, az üzemeltetés költségét viszont a főváros fizeti.