Autó hvg.hu 2024. július. 04. 16:17

Hamarosan az Árpád hídon is üzembe áll az egy évvel ezelőtti gázolás után Karácsony által ígért traffipax

A forgalommal szemben hajtó, halálos balesetet okozó Árpád hídi ámokfutóhoz hasonló sofőröket ugyan nem rettenti el, de a gyorshajtás okozta bicikligázolás után bő egy évvel, hamarosan üzembe áll a hídon a főpolgármester által akkor ígért traffipaxok egyike.

A sebességmérő kamerák a közlekedésbiztonság szempontjából igen jelentős szerepet játszanak, azonban sajnálatos módon a tegnapi, az Árpád hídon bekövetkezett tragédiát a forgalommal szemben közlekedő gépjármű vezetője okozta. Az ilyen rendkívüli esetekben a sebességmérő kamerák sem nyújtanak védelmet – ezt Karácsony Gergely főpolgármester írta a Facebookon csütörtökön, miután előző éjjel három halálos áldozatot követelő baleset történt a hídon.  

Miért engedték el a rendőrök a kábítószer-fogyasztó férfit, aki később az Árpád hídi balesetet okozta?

Hatféle szempontot is vizsgálnak a rendőrök, amikor döntenek arról, hogy őrizetbe vesznek-e valakit. Azt a férfit, aki később a forgalommal szemben hajtva az Árpád hídi balesetet okozta egy lopott taxival, nem vették őrizetbe. Pedig kábítószer-birtoklással gyanúsították, amit ő maga is elismert. A HVG-nek nyilatkozó ügyvéd elmagyarázta, mi a protokoll ilyenkor és miért engedték el a rendőrök a férfit.

Ahogy a hvg.hu is írt róla, a balesetet okozó férfit szerda hajnalban előállították a rendőrök kábítószer-birtoklás miatt, de aztán kénytelenek voltak elengedni. Órákkal később egy lopott taxival hajtott a forgalommal szemben, végül a saját és a vele összeütköző autóban utazó másik két ember halálát okozva. A vele frontálisan ütköző Suzukiban a a HVG értesülései szerint a Schadl–Völner-per egyik fontos tanúja vesztette életét. 

A Schadl-ügy egyik tanúja halt meg az Árpád hídi balesetben

B. Ervin a Suzukiban ült, információink szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.

Az újabb Árpád hídi tragédia szinte napra pontosan egy évvel azután történt, hogy a RACE-001-es rendszámú, csaknem 700 lóerősre tuningolt Mercedes sofőrje egy 26 éves, szabályosan közlekedő kerékpáros gázolt halálra a hídon. Most Karácsony azért posztolt az újabb halálos baleset után a traffipaxokról a Facebookon, mert a biciklisgázolás után ő volt az, aki megígérte, hogy a gyorshajtás visszaszorítása érdekében 45 új sebességmérő kamerát szerelnek fel Budapest útjain, de az egyéves évfordulón kiderült, hogy egyelőre ezekből csak egy működik. 

Az ígéretét számon kérő kritikákra reagált Karácsony a közösségi oldalán azzal, hogy tavaly, a bejelentést követően haladéktalanul megkezdték a fixen telepítésű, állandóan működő sebességmérők telepítését, de elismerte, hogy egyelőre csak “próbaként a Váci úton, a Duna Plaza mellett a korábban eltérő műszaki megoldással kihelyezett, majd megrongált sebességmérő kamerák kiváltása történt meg”. 

Ezek a traffipaxok tavaly óta tehát élesben üzemelnek, ám ez nem mondható el a többiről. Karácsony posztjából az is kiderül, hogy nem 45 traffipaxról van szó, hanem kevesebbről. “Az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében az eredetileg tervezett 45 darab, egy-egy sáv mérésére alkalmas kamera helyett 26 darab olyan modernebb sebességmérő kamera telepítésére került sor, amelyek összesen 46 sáv forgalmát képesek figyelni” – közölte a főpolgármester. Hivatala a HVG kérésére el is küldte a kamerák elhelyezését mutató térképet: 

46 sávot pásztáznak – 5-öt az Árpád hídon
Főpolgármesteri Hivatal

A folyamatról Karácsony azt írta, hogy a sebességmérő kamerákat a rendőrséggel egyeztetve telepítette a főváros, ezután a mérésügyi hatóság hitelesítette őket, és már mindegyik működik, de csak a rendőrségi rendszer tesztüzeme folyik egyelőre. “A sikeres tesztüzemet és a közúti jelzőtáblák kiszerelését követően a következő hetekben kerül sor arra, hogy éles üzemben immár bírságolja is a rendőrség a szabályszegő gépjárművek üzemben tartóit” – írta Karácsony, hozzátéve: a bírságbevétel a rendőrséget illeti, az üzemeltetés költségét viszont a főváros fizeti. 

Karácsony Gergely

A Fővárosi Önkormányzat a tavalyi évben, a főpolgármesteri bejelentést követően haladéktalanul megkezdte a fixen telepített – a traffiboxokkal ellentétben- állandóan működő sebességmérő kamerák…

Hirdetés