Az amerikai cég már alig ad el több villanyautót, mint a kínai.
A kínai elektromosjármű-gyártó BYD jó úton halad, hogy megelőzze a Teslát a tisztán elektromos autók forgalmazásában. A BYD idei második negyedévi eladásai közel 21 százalékkal, 426 039 darabra ugrottak, eközben a Tesláé 4,8 százalékkal, 443 956 járműre csökkentek.
A Tesla első sorban Kínában teljesített rosszul, az ott gyártott autóinak eladásai júniusban 24,2 százalékkal, 71 007-re csökkentek az egy évvel korábbihoz képest júniusban a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) adatai szerint, ezzel harmadik hónapja folytatódott az éves szintű visszaesésük.
A mostani negyedéves jelentések kapcsán a CNBC idézi az amerikai Counterpoint Research kutatócég tanulmányát, amely szerint Kína 2027-re több mint 50 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik majd a globális elektromosautó-piacon, és a kínai villanyautó-eladások 2030-ra várhatóan meghaladják Észak-Amerika és Európa együttes értékét.
A jelentős kínai főlény miatt a múlt hónapban az Európai Unió már bejelentette, hogy további extra vámokat vet ki a kínai gyártású villanyautókra, amelyek az „unió iparát közvetlen módon fenyegetik”.
A legnagyobb gyártók, mint a BYD 17,4 százalékos, a Geely 20 százaékos extra vámot kapott a termékeire, a SAIC-nak pedig nem kevesebb, mint 38,1 százalékos kiegészítő vámot kell majd fizetnie. Ez az importált elektromos járművekre már kivetett szokásos 10 százalékos vámon felül értendő.
A vámok jelenleg ideiglenesek, de július 4-től hivatalossá válnak, ha a kínai hatóságokkal folytatott tárgyalások nem vezetnek eredményre.