Megérkezett a BMW kompakt modelljének vadonatúj negyedik generációja, mely most először "i" betűjelzés és kézi váltó nélkül támad.
A BMW 2004-ben rukkolt elő legkisebb modelljével, az azóta már több mint 1 milliós mennyiségben értékesített 1-es sorozattal, melyből most megérkezett az F70 típusjelzésű negyedik generáció.
A Lipcsében gyártandó új 1-es széria hossza 4,2 centiméterrel, magassága pedig 2,5 centiméterrel növekedett, így az újdonság immár 4,36 méter hosszú, illetve 1,46 méter magas. Az 1,8 méteres szélesség és a 2,67 méteres tengelytáv változatlan maradt.
Az ismerős BMW designjegyeket felvonultató, elődjénél merevebb karosszériás kompakt műszerfalán egy 10,25 colos digitális műszeregység és egy 10,7 colos méretű, OS 9-et futtató érintőkijelző uralja, a gombok számát minimalizálták.
A 380 literes csomagtér a 60/40, illetve 40/20/40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével 1200 literig bővíthető, de egyes verziók esetében be kell érni 300-1135 literrel.
Újdonság, hogy a típusjelzésekből kikopott az “i” karakter, így a benzines alapmodell már nem 120i, hanem egyszerűen 120 jelzést visel a hátán.
A BMW 120 lágyhibrid 1,5 literes 3 hengeres turbós benzines erőforrásának 170 lóereje 7,8 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A “d” karakter maradt, így a dízel alapmodell 118d típusjelzéssel és 150 lóerős 2 literes 4 hengeres turbódízel motorral támad, a 120d hasonló erőforrása pedig 163 lóerős produkciót ad elő. A 0-100-as gyorsulás rendre 8,3, illetve 7,9 másodperc magasságában alakul.
A benzines csúcsmodell M135 kereken 300 lóerős, és a későbbiekben várhatóan jön a 116-os alapmodell, illetve az összkerék-hajtású 123 xDrive kivitel is.
Az összes kivitelt hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik, kézi váltó immár nincs a kínálatban.
Az elődjénél magasabb alapfelszereltségű új 1-es BMW sorozatgyártása októberben kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek.
A kifutó típus 136 lóerős 118i verzióját jelenleg 12,3 millió forintos alapáron jegyzik Magyarországon.