A több mint 300 lóerős teljesítményű és 6 liter alatti átlagfogyasztású 540d szedán és kombi kivitelben is elérhető, jövünk az árakkal.
A BMW tavaly dobta piacra az általunk már alaposan letesztelt vadonatúj 5-ös sorozatot, mely első körben 4 hengeres benzines és dízel, 4-6 hengeres plugin hibrid és tisztán elektromos i5-ös változatokban vált elérhetővé.
Az egy ideje már nemcsak szedán, hanem kombi kivitelben is kapható új 5-ös széria most egy új dízel csúcsmodellel gazdagodott, megérkezett a 2 literes 4 hengeres 520d nagytestvére, a 3 literes 6 hengeres 540d.
Az alapáron xDrive összkerék-hajtású újdonság soros hathengeres gázolajos erőforrása egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül nem kevesebb, mint 303 lóerőt, illetve 670 Nm-t szabadít rá a kerekekre.
A 48 V-os lágyhibrid technikájú 540d alig 5,2 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, miközben 100 kilométerenként beéri átlagosan 5,8 liter üzemanyaggal. A végsebesség elektronikusan 250 km/h-ra van korlátozva.
Németországban 69 050 eurón (26,9 millió forint) nyit a szedán, a kombiért pedig alaphangon 71 050 eurót (27,7 millió forint) kell fizetni – a magyar árak egyelőre ismeretlenek.
A nagy rivális Mercedes E-osztály már jó ideje kapható 6 hengeres dízelmotorral.
A Magyarországon 34,8 millió forinton nyitó E 450 d 4Matic lágyhibrid 3 literes erőforrása 367 lóerős teljesítményű, illetve 750 Nm nyomatékú, és ez az 5,9 literes átlagfogyasztású modell 4,8 másodperc alatt lő ki 0-ról 100-ra.