A BMW legújabb sportkupéja könnyebb a normál M4-nél és ugyanolyan erős, mint a méregdrága, erősen limitált M4 CSL.
A BMW 2020-ban mutatta be az M4 aktuális második generációját, melynek abszolút csúcsmodellje a mindössze 50 példányban gyártott és mintegy 300 millió forintos értéket képviselő, 560 lóerős 3.0 CSL.
Eggyel elérhetőbb az 1000 darabos szériában készült, körülbelül 70 millió forintos M4 CSL, ami alá most egy újabb izgalmas kivitel érkezett.
Íme a vadonatúj M4 CS:
Az újdonság a karbonszálas anyagok széles körben történő használatának, illetve a titán sportkipufogónak köszönhetően 20 kilogrammal könnyebb, mint az M4 Competition xDrive.
Az M4 CSL-éhez hasonló külsejű, egyedi aerodinamikai csomagos M4 CS elöl 19-, hátul 20 colos kerekeken gördül. Alapáron Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik járnak, a Cup 2 R abroncsok felárasak.
A Riviera Blau, Frozen Isle of Man Grün Metallic, Brooklyn Grey és Saphirschwarz fényezések mellett említést érdemel továbbá az opcionális kerámiafék, a CSL-től eltérően nem kettő-, hanem négyüléses kivitel, illetve a 12,3+14,9 colos infotainment rendszer.
Az izgalmasra hangolt xDrive összkerék-hajtású M4 CS 3 literes 6 hengeres biturbó motorja egyenesen az M4 CSL-ből érkezett, és elsősorban 550 lóerős teljesítményéről, illetve 650 Nm-es csúcsnyomatékáról ismerszik meg.
A nyolcfokozatú automata váltós kupé 3,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, vagyis 0,3 másodperccel gyorsabban, mint a hátsókerék-hajtású M4 CSL. A 0-200-as sprintet 11,1 másodperc alatt katapultáló M4 CS végsebessége 302 km/h (M4 CSL: 307 km/h).
A május végétől rendelhető, mintegy 160 000 eurós (62 millió forint) alapárú legújabb BMW sorozatgyártása júliusban kezdődik meg.
Viszonyításképp, az 530 lovas és 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulásra képes M4 Competition xDrive magyarországi indulóára 37,4 millió forint.