A zöldautózás csodafegyvere lehetne a technológia, de azért még nem váltja meg a világot.
A Toyota azon autógyártók egyike, amelyek megpróbálják “megmenteni” a belső égésű motorokat. Most egy egészen újfajta szűrőrendszert tesztelnek, amely a légkörből származó szén-dioxidot fogja fel.
A japán vállalat a Toyota GR Corolla versenyautóba építette be a rendszert, amely folyékony hidrogénnel üzemel. A rendszerében egy szűrő felfogja a szén-dioxidot, majd a motor hőjét és a magas nyomást együtt felhasználva ezt folyadékká alakítja, ami egy tartályba kerül.
Az ötlet remekül hangzik, de egyelőre közel 100 kilométer alatt alig 20 gramm szén-dioxidot szűr ki az autó és a szűrőt is nagyjából 20 kilométerenként cserélni kell. Ha ezt összehasonlítjuk azzal, hogy egy 2.0 literes benzinmotorú Corolla hibrid szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként több mint 100 gramm CO2, akkor látható, hogy még nagyon csekély a hatásfoka az új rendszernek.
A Toyota hangsúlyozza, hogy a szóban forgó rendszer még messze van attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön, de lényegében bármilyen ma használatos benzin, vagy hidrogénes motorral működhet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.