A platós Teslának nem meglepő módon az ígértnél rövidebb a gyakorlati hatótávolsága.
A Tesla nemrégiben dobta piacra az eredetileg még 2019-ben leleplezett Cybertruckot, mely elektromos pickup kapcsán 515-547 kilométeres hatótávot ígér az amerikai gyártó.
Az Egyesült Államokban van egy példány, melybe rövid idő alatt több, mint 16 ezer kilométert tettek, és amelynek kapcsán fény derült a típus valós, gyakorlati hatótávolságára.
A két sofőr által eltérő menetdinamika mellett használt összkerekes Cybertruck egy teljes töltéssel maximum 332 kilométert volt képes megtenni úgy, hogy 70 százalékban autópályán, 30 százalékban városban rótta az utakat.
A kocsit 60 százalékban otthon töltötték, 30 százalékban pedig Tesla Supercharger segítségével. Utóbbi töltő V2-es verziója a tapasztalatok szerint igen lassan tölti a 123 kWh kapacitású akkumulátort, egy teljes töltés mintegy 2 órányi időt vesz igénybe.
V3-es Superchargerrel körülbelül egy óra alatt lehet 70 százalékra tölteni a lemerült telepet, V4-es töltővel egyelőre még nincs tapasztalat.
A 0-ról 100-ra akár 2,6 másodperc alatt felpattanó 5,8 méteres 5 személyes monstrum nem kevesebb, mint 3084 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az USA-ban átszámítva mintegy 35 millió forintos alapárú, maximum 845 lóerős Cyberbeast tömege tovább nő, ha valaki megrendeli a mintegy 47 kWh kapacitású és 270 kilogramm tömegű hatótávnövelő "powerbanket", melynek révén a platós villanyautó tömege meghaladja a 3,5 tonnát. Cserébe az ígért hatótáv 700-750 kilométerre emelkedik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.