A felfrissített Audi Q4 e-tron nemcsak erősebb, hanem egyben kicsit nagyobb hatótávú és gyorsabban tölthető is lett.
Az Audi alig két éve kezdte meg az elektromos kompakt divatterepjárók piacán versengő normál, illetve kupés hangulatú, általunk is alaposan letesztelt Q4 e-tron forgalmazását, és most már itt is a gazdagabb alapfelszereltségű, továbbfejlesztett futóműves ráncfelvarrt új kivitel.
Magyarországon minimum 22,8 millió forint kifizetését követően lehet új Q4-esünk, ennyibe kerül ugyanis a hátsókerék-hajtású 45-ös alapmodell, melynek hasonló teljesítményű, de már összkerekes testvérmodellje 23,8 millió forinttól indul.
A legnagyobb teljesítményű összkerékhajtású 55-ös változat hazai alapára 25,6 millió forint.
A ráncfelvarrás során a hátsó villanymotoros Q4 45 e-tron teljesítménye 261-ről 286 lóerőre nőtt, a 0-100-as szintidő pedig 6,9-ről 6,7 másodpercre olvadt.
Az elöl és hátul is egy-egy villanymotort felvonultató Q4 45 e-tron quattro szintén 286 lovas produkciót ad elő és 6,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást.
A Q4 55 e-tron quattro – a megújult Skoda Enyaq RS-hez hasonlóan – a korábbi 300 helyett immár 340 lóerős teljesítményt szabadít rá a négy kerékre, és 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra. Az összes kivitel 180 km/h-ra korlátozott végsebességel bír.
Mostantól az összes kivitelt nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik, ami az optimalizált töltésnek köszönhetően akár 28 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra.
A hátsókerék-hajtású verziók maximum 135, az összkerekesek legfeljebb 175 kW-tal tölthetők. A hatótáv 513-532 kilométer magasságában alakul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.