Még jó ideig velünk maradhatnak a bajorok soros 6 hengeres és V8-as benzinmotorjai.
A közelmúltban nagy port kavart, hogy a Mercedes-AMG a korábbi 4 literes V8-as benzinmotor helyett 2 literes 4 hengeres egységre épülő plugin hibrid hajtással dobta piacra a C-osztály sportos csúcsmodelljét, mely hiába lett jelentősen erősebb, a nagy tömeg és a magas ár miatt sokan elfordulnak tőle.
A BMW azonban a jelek szerint más úton kíván járni, ugyanis az M részleg vezetője, Frank van Meel arról számolt be, hogy ők nem hisznek a downsizingban.
Van Meel meglátása szerint elkerülhetetlen a hibrid technika térnyerése, azonban a vezetési élmény hajszóló vásárlóközönség igényeit csak kellően nagy benzinmotorra épülő hajtásláncokkal lehet kielégíteni.
Vagyis nem kell attól tartanunk, hogy az érkezőben lévő új M-es modellekben 3-4 hengeres motorok lesznek – a soros 6 hengeres és V8-as erőforrások még jó ideig velünk maradhatnak.
Az utolsó őszinte, még hibrid technika nélküli és akár kéziváltóval is rendelhető M-es BMW-ről, az új M2-ről nemrégiben részletes tesztben számoltunk be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.