Hamarosan megérkezik hazánkba az újgenerációs Swift, amit később a megújult Vitara követ majd, és akadnak olyan Suzukik, melyektől hamarosan véglegesen búcsút kell vennünk.
A 2017-ben debütált hatodik generációs Suzuki Swift utódjáról november elején Japánban hullott le a lepel, és információink szerint várhatóan a jövő év első negyedévében érkezik meg Magyarországra a stílusában változatlan, részletmegoldásait, illetve technikáját illetően azonban jelentősen megváltozott újdonság.
Az elődjénél modernebb műszerfalat, illetve új fejlesztésű 1,2 literes 3 hengeres lágyhibrid benzines hajtást felvonultató hetedik generációs Swift ára egyelőre ismeretlen. A Japánban gyártott modell 83 lóerős kifutó modelljeit jelenleg 5,83-7,3 millió forintos áron jegyzik.
A 9,65 millió forintos listaárú 130 lovas Swift Sport értékesítése idén befejeződik, és a sportos kisautó rajongói számára rossz hír, hogy az utódmodell mifelénk nem lesz kapható. Utóbbi az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírások következménye.
Értesüléseink szerint hasonló sorsra jut a Suzuki apró, de kőkemény terepjárója, az utóbbi időkben már csak kétszemélyes haszonjármű változatban értékesített Jimny, melynek utolsó 1,5 literes szívó benzines példányait nettó 7,28 millió forintos áron jegyzik.
A Jimny csak 2025-öt követően térhet vissza hozzánk, akkor már villanyautó formájában.
Hivatalosan ugyan még nem nyert megerősítést, mindenesetre úgy tudjuk, hogy hamarosan a japán gyártó ultrakompakt szabadidő-autója, az Ignis is távozik a piacról, ez a 83 lovas típus jelenleg kiviteltől függően 5,97-7,47 millió forintba kerül.
Az Esztergomban gyártott modellek közül várhatóan 2024 közepén újul meg a kisebb-nagyobb frissítésekkel lassan 10 éve a kínálatban lévő, 6,99-11,74 millió forintos aktuális Vitara.
Az új Vitara előreláthatólag marad a jelenlegi platformon, de mind design, mind technika fronton jelentős fejlesztések várhatók.
A másik magyar gyártású Suzuki, a nemrégiben Limited Edition változatban debütált Vitaránál kicsit nagyobb és 7,5-12,42 millió forintba kerülő S-Cross két éve esett át egy komolyabb ráncfelvarráson.
A kombi Toyota Corollára épülő 11,55-12,9 millió forintos Suzuki Swace és az átbrandelt plug-in hibrid Toyota RAV4-nek tekinthető 24,57 millió forintos Suzuki Across idén újult meg kisebb mértékben.
Míg az előbbi normál hibrid az Egyesült Királyságban, az utóbbi zöld rendszámos Japánban készül.
A távolabbi terveket illetően nyílt titok, hogy 2025-ben kezdődik meg az első tisztán elektromos hajtásláncú Suzuki európai forgalmazása, és 2030-ra az ígéretek szerint már öt ilyen Suzuki lesz kapható a kontinensünkön.
A vállalat első villanyautójának előfutáráról, az eVX tanulmányautóról nemrégiben hullott le a lepel.
A 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas eVX hatótávja 500 kilométer magasságában alakul.
A Suzuki azzal számol, hogy 2030-ban az európai kínálatának 80 százaléka már tisztán elektromos lesz, a fennmaradó 20 százalék pedig hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni.
Az idei év első tíz hónapjában mintegy 10 ezer új Suzuki személyautót értékesítettek Magyarországon, ami az ugyanezen időszakban körülbelül 11 ezer autót eladott Toyotát követően a második helyhez elegendő.
A Suzuki által itthon leszállított autók nagyjából 50-50 százalékban kerülnek magánvásárlókhoz, illetve cégekhez.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.