Autó László Ferenc 2023. november. 22. 14:23

Magyaroszágra jön az új Swift, és teljesen átalakul a Suzuki kínálata

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Hamarosan megérkezik hazánkba az újgenerációs Swift, amit később a megújult Vitara követ majd, és akadnak olyan Suzukik, melyektől hamarosan véglegesen búcsút kell vennünk.

A 2017-ben debütált hatodik generációs Suzuki Swift utódjáról november elején Japánban hullott le a lepel, és információink szerint várhatóan a jövő év első negyedévében érkezik meg Magyarországra a stílusában változatlan, részletmegoldásait, illetve technikáját illetően azonban jelentősen megváltozott újdonság.

Az elődjénél modernebb műszerfalat, illetve új fejlesztésű 1,2 literes 3 hengeres lágyhibrid benzines hajtást felvonultató hetedik generációs Swift ára egyelőre ismeretlen. A Japánban gyártott modell 83 lóerős kifutó modelljeit jelenleg 5,83-7,3 millió forintos áron jegyzik.

A hagyományos hátsó kilincsekről egyértelműen beazonosítható a legújabb Swift
Suzuki

A 9,65 millió forintos listaárú 130 lovas Swift Sport értékesítése idén befejeződik, és a sportos kisautó rajongói számára rossz hír, hogy az utódmodell mifelénk nem lesz kapható. Utóbbi az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírások következménye.

3 éve kapott a korábbinál gyengébb lágyhibrid hajtást a sportos Swift
László Ferenc

Értesüléseink szerint hasonló sorsra jut a Suzuki apró, de kőkemény terepjárója, az utóbbi időkben már csak kétszemélyes haszonjármű változatban értékesített Jimny, melynek utolsó 1,5 literes szívó benzines példányait nettó 7,28 millió forintos áron jegyzik.

A Jimny csak 2025-öt követően térhet vissza hozzánk, akkor már villanyautó formájában.

 

Kereken 100 lóerős mini terepjáró
László Ferenc

Hivatalosan ugyan még nem nyert megerősítést, mindenesetre úgy tudjuk, hogy hamarosan a japán gyártó ultrakompakt szabadidő-autója, az Ignis is távozik a piacról, ez a 83 lovas típus jelenleg kiviteltől függően 5,97-7,47 millió forintba kerül.

A jelenlegi legolcsóbb Suzuki az Ignis
László Ferenc

Az Esztergomban gyártott modellek közül várhatóan 2024 közepén újul meg a kisebb-nagyobb frissítésekkel lassan 10 éve a kínálatban lévő, 6,99-11,74 millió forintos aktuális Vitara.

Az új Vitara előreláthatólag marad a jelenlegi platformon, de mind design, mind technika fronton jelentős fejlesztések várhatók.

 

A Korok Fatima nevével fémjelzett limitált szériás legújabb Vitara
László Ferenc

A másik magyar gyártású Suzuki, a nemrégiben Limited Edition változatban debütált Vitaránál kicsit nagyobb és 7,5-12,42 millió forintba kerülő S-Cross két éve esett át egy komolyabb ráncfelvarráson.

116 lovas normál hibrid hajtás rejtőzik a drágább S-Crossokban
László Ferenc

A kombi Toyota Corollára épülő 11,55-12,9 millió forintos Suzuki Swace és az átbrandelt plug-in hibrid Toyota RAV4-nek tekinthető 24,57 millió forintos Suzuki Across idén újult meg kisebb mértékben.

Míg az előbbi normál hibrid az Egyesült Királyságban, az utóbbi zöld rendszámos Japánban készül.

 

Közel 25 millió forint a jelenlegi legdrágább Suzuki, a 306 lovas Across
László Ferenc

A távolabbi terveket illetően nyílt titok, hogy 2025-ben kezdődik meg az első tisztán elektromos hajtásláncú Suzuki európai forgalmazása, és 2030-ra az ígéretek szerint már öt ilyen Suzuki lesz kapható a kontinensünkön.

A vállalat első villanyautójának előfutáráról, az eVX tanulmányautóról nemrégiben hullott le a lepel.

60 kWh kapacitású akkumulátor kerül bele
Suzuki

A 4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas eVX hatótávja 500 kilométer magasságában alakul.

A Suzuki azzal számol, hogy 2030-ban az európai kínálatának 80 százaléka már tisztán elektromos lesz, a fennmaradó 20 százalék pedig hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni.

Pontosan olyan hosszú, mint a mostani S-Cross
Suzuki

Az idei év első tíz hónapjában mintegy 10 ezer új Suzuki személyautót értékesítettek Magyarországon, ami az ugyanezen időszakban körülbelül 11 ezer autót eladott Toyotát követően a második helyhez elegendő.

A Suzuki által itthon leszállított autók nagyjából 50-50 százalékban kerülnek magánvásárlókhoz, illetve cégekhez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.