„Itt nincsenek földutak, vagy hegyi ösvények, ahol értelme lenne egy ilyen autónak” – mondta a város egyik alpolgármestere.
A párizsi városháza magasabb parkolási díjakat fog kivetni a „városi terepjárók” tulajdonosaira a jövő évtől, felhívva a figyelmet az abszurd helyzetre, hogy az emberek egyre nagyobb autókkal járnak. A lépés elősegítheti, hogy jövőben megfontoltabban válasszanak a vevők és a főváros karbonlábnyoma pedig csökkenhessen.
A díjak részleteit még nem jelentették be, de a jármű méretét, súlyát és teljesítményét is figyelembe veszik majd. Az elektromos járművek és a nagycsaládosok várhatóan megússzák a 2024. január 1-jén életbe lépő díjemelkedést – írja a The Guardian az elfogadott előterjesztés nyomán.
A tisztviselők szerint az elmúlt négy évben 60 százalékkal nőtt a terepjárók száma a városban, és ma már a Párizsban esténként parkoló 1,15 millió személygépkocsi 15 százalékát teszik ki.
„Nincsenek földutak, nincsenek hegyi utak ... a terepjárók teljesen értelmetlenek Párizsban. Rosszabb, hogy veszélyesek, nehézkesek és túl sok erőforrást használnak fel az előállításukhoz" – mondta David Belliard közterületekért és mobilitási politikáért felelős alpolgármester.
A nagyméretű autók útdíjának emelésére tett javaslatban Belliard megjegyezte, hogy 1960 óta a járművek tömege átlagosan 62 százalékkal, a szélessége pedig 14 százalékkal nőtt. „De a közterünket nem lehet bővíteni” – hangsúlyozta Párizs alpolgármestere.
A lap megemlíti, hogy korábban a lyoni hatóságok arról is döntöttek, hogy jövő évtől hasonló parkolási díjrendszert vezetnek be.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.