Olyan árverseny alakult ki a távol-keleti országban, hogy lényegében dömpingáron kínálja elektromos alapmodelljét a német gyártó.
Több német lapnak is szemet szúrt, hogy a németországi árakhoz képest – ami támogatások révén 30 ezer euró (11,3 millió forint) – Kínában 16 ezerért (5,9 millió forint) akciózzák ugyan azt a 57 kWh-s akkumulátorral ellátott ID.3-ast.
Igaz, hogy egy különleges kedvezménnyel indokolja a lépést a VW, de a jelenség jól rámutat a problémákra, ami a német konszernt sújtja a világ legnagyobb autópiacán. Az Autombilwoche például arról ír, nyilvánvaló, hogy a kereskedők szükségből adják a nagy kedvezményeket. A helyi gyártók hazai pályán már megelőzték a VW-t, különösen az elektromos autókban, így hosszú évtizedek után megtörtént, hogy nem egy külföldi gyártó áll a piaci rangsorban az élen. Kína a VW legfontosabb egységes piaca, ezért az ottani eladások visszaesése komoly fenyegetést jelentene az egész cégcsoport számára.
Kínában most a BYD a piacvezető, amely a Dolphin City elektromos járművét például 14 700 euróért kínálja még a VW ID.3-ánál is olcsóbban. A kínaiak felemelkedése pedig könyörtelen árháborúhoz vezetett az elmúlt hónapokban a nagy ázsiai gyártók, a Tesla és más nyugati márkák között.
A teljes képhez tartozik az is, hogy az akciós ID.3-at is Kínában gyártják (a SAIC-nál), olcsó munkaerővel, olcsóbb gyárakkal és ugyanúgy, ha nem hatékonyabban, mint az európai gyárakban. Mindenesetre a Volkswagen nagy árengedménye éppen akkor jelent meg, amikor 16 nagy kínai gyártó aláírt egy szándék nyilatkoztatót az árháború leállításáról, mert úgy vélik néhány gyártóra nézve ez végzetes lehet, de a VW nem volt aláírója a levélnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.