Az ilyen akkumulátorok lényege, hogy a folyékony elektrolit helyettesítése miatt elenyésző a tűz veszélye, emellett jobb általános teljesítményt és kompaktabb, olcsóbb akkumulátorcsomagok gyártását teszik lehetővé.
A Toyota Motor japán autógyártó bejelentette, hogy 2027-re megkezdi új, szilárdtestes akkumulátorának tömegtermelését elektromos járműveihez. A cég közlése szerint az ilyen akkumulátorok feltöltése 10 percnél kevesebb időt vesz igénybe, és egyetlen feltöltéssel legalább 1000 kilométert képesek megtenni a járművek. A Toyota célja ugyanakkor az, hogy ezt a távolságot 1200 kilométerre, hosszú távon pedig 1500 kilométerre növeljék.
A Toyota 2030-ra évente 3,5 millió tisztán elektromos jármű gyártásával számol, nagyságrendileg minden második ezek közül (összesen 1,7 millió) az új generációs modellek közül kerül majd ki. 600 ezer felső- és 360 ezer középkategóriás szabadidőjármű; 360 ezer kompakt és 240 ezer középkategóriás szedán, illetve ferdehátú; továbbá mintegy 120 ezer buszlimuzin épül majd évente ezekre a moduláris alapokra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.