A francia gyártó stílusos formában búcsúzik népes rajongótáború sportkompaktjától.
A Renault a Tokiói Autószalonon mutatta be az utolsó Renault Sport modellt, mely nem más, mint a limitált sorozatú Megane R.S. Ultime.
Az első Megane R.S. 20. születésnapját ünneplő újdonságból mindössze 1976 példányt fognak készíteni, utalván arra, hogy 1976-ban alapították a Renault Sportot.
Az R.S. logó ezen a modellen látható utoljára, a Renault sportos modelljei ezt követően már kizárólag Alpine márkajelzéssel kerülnek forgalomba.
Az egyedi külsejű Megane R.S. Ultime négyféle színben, Star Black, Pearl White, Sirius Yellow és Orange Tonic fényezésekkel rendelhető, és 19 colos fekete Fuji Light felnikkel szerelik.
Az elöl 60 milliméteres, hátul 45 milliméteres kiszélesítést magával hozó bodkiten kívül említést érdemel többek közt a méretes hátsó légterelő, a diffúzor és a középső kipufogóvégződés.
A Recaro sportüléses és lényegében fullextrás Megane R.S. Ultime 1,8 literes 4 hengeres turbómotorja 300 lóerős teljesítményű és 420 Nm nyomatékú. Az elsőkerék-hajtású hothatch hatfokozatú kézi-, illetve duplakuplungos automata váltóval rendelhető.
A Bridgestone Potenza S007 semi-slick gumikon gördülő, négykerék-kormányzású csúcs Megane ideális esetben 5,7 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100 km/h-ra.
Az R.S. és R.S. Trophy helyébe lépő, Laurent Hurgon fejlesztő tesztpilóta nevével fémjelzett R.S. Ultime forgalmazása tavasszal kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek.
Az 500 példányban gyártott kétszemélyes Megane R.S. Trophy-R-ről a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, ez a kivitel már 2020-ban, a jelentős áremelkedések előtt is mintegy 30 millió forintba került.
Ezenkívül nemrégiben az Alpine A110 GT-t is volt szerencsénk alaposan meghajtani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.