A jelenleg csak az olasz piacon forgalmazott nagy hírű gyártó két év múlva visszatérne a nemzetközi piacra is.
A márka tulajdonosa, a Stellantis autóipari óriásvállat újra naggyá tenné a Lanciát és európai elektromos prémiummárkát faragnának belőle. A tervek kapcsán elsőként az autómárka megújult emblémáját és egy elvont, formai tanulmányt mutattak be. A tanulmány „Pu+Ra Zero” névre hallgat, és egyelőre leginkább egy szoborként értelmezhető, amely formájában sugallja, milyen lesz a Lanciák tervezési filozófiája a jövőben.
Luca Napolitano, a márka vezetője a formaterv kapcsán arról is beszélt, hogy az első új Lancia majd 2024-ben érkezik, ez lesz az Ypsilon utódja, amely csak elektromos hajtással lesz elérhető.
A 116 éves márka megújította logóját is, a története során már nyolcadik alkalommal. Alumíniumhatású, új betűtípusú márkajelzést az 1957-ben debütált Lancia Flaminia ihlette. A dizájn hű maradt a márka történetéhez, megtartva a zászlót és a lándzsát, amelyek a Lancia arisztokratikus eredetét jelképezik.
L'arte incontra il design. Vi presentiamo Lancia Pu+Ra Zero, una vera e propria opera d'arte che racchiude l'essenza dei futuri modelli di Lancia. #LanciaDesignday #LanciaRenaissance.https://t.co/Y1XyTwKueq pic.twitter.com/XeG6qo5Zpl
— Lancia (@LanciaAuto) November 28, 2022
A jelenleg csak Olaszországban forgalmazott Lancia a nemzetközi visszatérés után első körben a legnagyobb EU-s piacokra koncentrál majd, és 60 nagyvárosban, mintegy 100 autókereskedésből álló hálózatot hoznak létre. Az értékesítésben azonban már fontos szerepet kell kapnia az online értékesítésnek is, a gyártó arra számít, hogy a jövőben a vásárlások mintegy felét online bonyolítják le.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.